Handicrafts

برگزاری 3 دوره آموزش صنایع‌دستی در قاین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: 3 دوره آموزش صنایع‌دستی در شهرستان قاین برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده بیان کرد: دوره مقدماتی آموزش صنایع‌دستی در رشته های پلاس بافی یک دوره و پارچه بافی سنتی 2 دوره در قاین با برگزاری آزمون نهایی به پایان رسید.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات افزود: این دوره‌ها با شرکت 24 تن از متقاضیان در شهر قاین و روستاهای بیهود و تیغدر (هر دوره 8 نفر) برگزار شد.
او ادامه داد: ساعات آموزشی برای هر دوره 100 ساعت است که در صورت قبولی در آزمون نظری و عملی، گواهینامه معتبر برای هنرآموزان صادر می‌شود.
عباس‌زاده افزود: پس از کسب نمره قبولی در دوره‌های آموزش صنایع‌دستی، صنعتگران می‌توانند با دریافت هر یک از مجوزات سه گانه، نسبت به برپایی کارگاه و تولید دست سازه های هنری اقدام کنند.
او تاکید کرد: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات هم چون سال‌های گذشته در خصوص تأیید فعالیت و معرفی صنعتگران به دبیرخانه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان و بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات و دیگر امتیازات اقدام خواهد کرد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish