Cultural Heritage

شناسایی ۱۵ اثر تاریخی خراسان جنوبی برای واگذاری به بخش خصوصی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌جنوبی از شناسایی ۱۵ اثر تاریخی برای واگذاری به بخش خصوصی در استان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی بیان کرد: استان خراسان جنوبی از معرفی نشدن رنج می‌برد و در این زمینه باید همت بیشتری لحاظ شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌جنوبی افزود: این استان دارای ۹ اثر ثبت جهانی است همچنین پیگیری برای ثبت جهانی ۲ اثر دیگر در حال انجام است.
او ادامه داد: برخی اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان جنوبی از گذشتگان به ارث مانده و آثاری منحصر به فرد در جهان و کشور محسوب می‌شوند.
شاه‌وردی بیان کرد: خراسان جنوبی مقصد گردشگری نبوده است اما در پنج سال اخیر با اقداماتی که انجام شد میل گردشگران داخلی و خارجی به این استان و بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان افزایش یافته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌جنوبی عنوان کرد: روستای جهانی خراشاد در حوزه توبافی و روستای ملی گوهرسنگ خور جزو مفاخر کشور به لحاظ دارا بودن بیشترین معادن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی محسوب می‌شوند.
شاه‌وردی گفت: یکی از موانع در بحث واگذاری املاک تاریخی به بخش خصوصی محدودیت‌های قانونی است که انتظار داریم به سرمایه‌گذاران در شهرستان‌های استان مساعدت شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌جنوبی یادآور شد: در استان محروم خراسان‌ جنوبی با توجه به اقلیم و شرایط خاص آن هزینه کردن و بازگشت سرمایه زمانبر است لذا انتظار داریم اماکن تاریخی به صورت بلندمدت به سرمایه‌گذاران بخش خصوص واگذار شود.
خراسان جنوبی ۹ اثر جهانی، هزار و ۵۵ اثر ملی، سه هزار و ۶۵۵ اثر شناسایی‌شده دارد و از ۲۶ پایگاه جهانی در کشور، استان خراسان جنوبی دارای چهار پایگاه میراث جهانی و پنج پایگاه ملی است.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish