Cultural Heritage

برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اصحاب رسانه

نشست هم‌اندیشی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اصحاب رسانه در حوزهای  3 گانه صبح دوشنبه 11 اردیبهشت ماه 1402 برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی در این نشست هم اندیشی اظهار کرد:بافت تاریخی محله «ته ده» بیرجند بااعتباری حدود پنج میلیارد تومان مرمت می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نوروز سال جاری اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی رخ داد.
او با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۰۰ دقیقه تولید محتوا داشتیم، بیان کرد: یکی از اتفاقات مهمی که پیگیر آن هستیم، تهیه یک بسته برای فصل گردشگری خراسان جنوبی است.
تدوین یک بسته برای فصول گردشگری خراسان جنوبی
شاه‌وردی ادامه داد: برنامه‌ریزی ما بر این است که سه ماه مهر، آبان و آذر را به‌عنوان ماه‌های هدف گردشگری استان قرار داده و در راستای جذب گردشگر رویدادهای و جشنواره‌های مرتبط با حوزه گردشگری را به این ماه‌ها منتقل کنیم.
او افزود: این موضوع نیاز به هم‌افزایی همه ادارات و دستگاه‌های مرتبط دارد که خواستاریم موردتوجه قرار گیرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اداره‌کل معرفی چهره‌های شاخص شهرستان‌ها است، گفت: یکی از چهره‌های فرهنگی بسیار مهم در خراسان جنوبی مرحوم آیت‌الله هادوی است.
شاه‌وردی با اشاره به اینکه در حال حاضر خانه مرحوم هادوی در ملکیت راه و شهرسازی است، ادامه داد: ما پیشنهاد داده‌ایم که این خانه در ملکیت راه و شهرسازی باقی بماند ولی در طی یک قرارداد، بهره‌برداری آن به میراث‌فرهنگی واگذار شود که تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
یک پیشنهاد برای بهره‌برداری از خانه مرحوم هادوی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه البته در حوزه بازسازی و مرمت خانه مرحوم هادوی همکاری‌های خوبی با ما داشته‌اند، یادآور شد: سال گذشته درزمینهٔ مرمت خانه مرحوم آیت‌الله هادوی حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کردیم.
شاه‌وردی درزمینهٔ خانه شریف و امکان بازدید از آن ادامه داد: خانه شریف به‌صورت کامل به بهره‌برداری نرسیده و در صورت بهره‌برداری کامل و فعالیت قالب بوتیک هتل باید همیشه باز باشد.
او با اشاره به اینکه در حوزه مرمت بافت فرسوده شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیقی داشته‌ایم، گفت: به‌عنوان‌مثال برای مرمت بافت محله «ته ده» بیرجند حدود ۴.۵ تا پنج میلیارد تومان در نظر گرفتیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بابیان اینکه درزمینهٔ مرمت و بهسازی بافت قدیمی شهرستان‌ها به دنبال استفاده از ظرفیت ستاد بازآفرینی هستیم، ادامه‌داد: برای بافت قدیمی ثبت‌ شده در شهرستان بشرویه دو میلیارد تومان و برای خوسف یک میلیارد تومان گذاشتیم.
در پایان این جلسه از خبرنگاران فعال در ستاد خدمات سفرهای نوروزی تجلیل شد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish