General manager

مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی از معلمان و عوامل اجرایی دبستان حضرت علی ابن ابی طالب (ع) تجلیل کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در هفته معلم از معلمان و عوامل اجرایی دبستان حضرت علی ابن ابی طالب (ع) تجلیل کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به‌ویژه معلمان شهید، گفت: رسالت اصلی معلمان تربیت نیروی کارآمد به منظور هویت‌بخشی به نسل حاضر برای فردای جامعه و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی و ارزش‌های الهی و انسانی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به لزوم گسترش تعاملات بین میراث‌فرهنگی و آموزش‌وپرورش گفت: ارزش سنجی میراث‌فرهنگی و توسعه و پیشرفت میراث‌فرهنگی از وظایف تعلیم و تربیت به‌منظور حفظ آثار کشور است و تعلیم و تربیت باید انعکاسی از آداب‌ورسوم و سنن و فرهنگ جامعه باشد و مدرسه نیز باید مفسر، مترجم و انتقال‌دهنده میراث فرهنگی کشور باشد.
او افزود: آموزش‌وپرورش می‌تواند در شناخت، احیا و پاسداشت میراث‌فرهنگی نقش غیرقابل‌انکار و اساسی داشته باشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بابیان اینکه مهم‌ترین وظیفه تعلیم و تربیت فهم و شناخت میراث‌فرهنگی است که با شناخت آن به انتقال میراث فرهنگی کمک می‌شود تأکید کرد: می‌توان با آموزش معلمان درزمینهٔ میراث و گردشگری و حوزه صنایع‌دستی، از یک‌سو دانش آموزان را با این صنعت آشنا کرد و از دیگر سو علاقه‌مندی برای پیشبرد این صنعت ایجاد کرد
او ادامه داد: جاذبه‌های دیداری و گردشگری فراوانی در اختیار میراث‌فرهنگی قرار دارد که می‌تواند انگیزش‌های فراوانی را در بین دانش‌آموزان ایجاد کند تا از تعلیم و تربیت پایدار برخوردار باشند. اماکن فرهنگی، موزه‌ها و اماکن خاص گردشگری می‌تواند به‌عنوان یک مرکز مهم برای تعلیم و تربیت خارج از مدارس در نظر گرفته شود.
شاه‌وردی به همکاری درزمینهٔ برگزاری اردوها و بازدید از مکان‌های تاریخی، موزه‌ها و سایر اماکن دارای جاذبه گردشگری به‌منظور آشنایی معلمان بافرهنگ غنی استان اشاره کرد و گفت: آموزش‌وپرورش می‌تواند از امکانات اداره‌کل میراث فرهنگی استفاده کند و ظرفیت‌های این اداره‌کل برای تعلیم و تربیت نسل آینده ساختاری است که می‌تواند در ارتقای سطح دانش دانش‌آموزان مؤثر باشد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish