Handicrafts

عقد تفاهم‌نامه همکاری بین میراث‌فرهنگی و اداره‌کل زندانهای خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از امضا تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خبر داد.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه امروز دوشنبه 29 خرداداه 1402، در راستای تحقق اهداف حمایتی، آموزشی و ترویجی صنایع‌دستی و بهره‌گیری از برخی ظرافت‌های هنری در رشد و توسعه قابلیت‌های فنی باهدف حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مددجویان زندانی و خانواده‌های آنان، امضا شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه پیرامون برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی ویژه مددجویان، پرورش و هدایت استعدادهای فکری و فنی ویژه مددجویان باهدف رسیدن به خودباوری و استقلال، ارتقای سطح مهارت‌های هنری و صنایع‌دستی مددجویان در اجتماع، کمک به کاهش بزهکاری و جلوگیری از تکرار جرم با کسب مهارت‌های هنری و ایجاد زمینه‌های اشتغال مددجویان و ایجاد زمینه برای بازاجتماعی شدن و کسب مقبولیت اجتماعی مددجویان پس از دوران حبس از اهدف این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.
علی عبدی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گفت: تفاهم‎نامهی منعقد شد، در این راستا است که بتوانیم از ظرفیت‎هایی که در مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در راستای حرفه‎آموزی و آموزش مهارت‎های حرفه‎ای که آمیخته بافرهنگ و هنر و استعداد‌های بومی و داخلی ما و متناسب با اقلیم استان و زندان‎ها است استفاده کنیم و از ظرفیت‎های دو طرف استفاده شود.
بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقداماتی را انجام دهد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی، نظارت و ارزشیابی دوره‌های آموزشی، همکاری درزمینه برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی، همکاری در خصوص اطلاع‌رسانی فعالیت‌های آموزشی و تولیدی و همکاری برای تأمین مواد مصرفی موردنیاز و تجهیز کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد.
همچنین از مهم‌ترین اقداماتی که اداره‌کل زندان‌ها باید بر اساس این تفاهم‌نامه انجام دهد می‌توان به تهیه، تنظیم و اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری، برگزاری دوره‌های آموزشی بر اساس استانداردهای ارائه شده از سوی معاونت صنایع‌دستی، تأمین فضای آموزشی، معرفی هنرآموختگان، استقرار موزه‌های سیار و ویترین‌های صنایع‌دستی در اماکن مختلف و چاپ مقالات تخصصی در نشریات تخصصی آن سازمان اشاره کرد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish