Handicrafts

ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان جنوبی افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان جنوبی با محوریت هنر دست ‌و سنگ با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استان و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی در آیین افتتاحیه نمایشگاه، بیان کرد: این نمایشگاه از ۲۹ آبان تا سوم آذر در قالب ۲۱۴ غرفه و با حضور ۳۰۰ صنعتگر میزبان علاقمندان خواهد بود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از حضور صنعتگرانی از ۲۶ استان کشور در این نمایشگاه خبر داد و افزود: ۷۰ غرفه با حضور ۸۲ صنعتگر به این استان‌ها تعلق دارد‌.
شاه‌وردی ادامه داد: همچنین ۸۲ غرفه با ۱۵۰ صنعتگر مربوط به خراسان جنوبی، ۲۲ غرفه در اختیار دستگاه‌های اجرایی، ۱۱ غرفه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌ها و ۲۸ غرفه مختص تراش سنگ‌ها در نظر گرفته شده است.
او تصریح کرد: موضوعی که از استان برای کل کشور پایلوت شد اینکه به نمایشگاه‌ها محور داده شده و آن را تخصصی کردیم لذا نمایشگاه استان با محوریت هنر دست و سنگ برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۷۰ رشته صنایع‌دستی به‌نمایش گذاشته شده است، عنوان کرد: صنعتگران ما نیاز به حمایت دارند و از مسئولان انتظار داریم در زمینه تسهیلات یا هر کمکی که می‌توان به صنعتگران ارائه داد، تلاش کنند تا استان شناخته شود.
شاه‌وردی تاکید کرد: حدود ۳۰۰ صنعتگر در این نمایشگاه حضور دارند که به لحاظ محدودیت فضا نتوانستم در خدمت صنعتگران بیشتری باشیم در حالیکه متقاضیان زیادی داریم.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish