Handicrafts

اشتغال 400 نفر در کارگاه‌های سنگ‌تراشی فردوس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: تاکنون بیش از 600 نفر در این شهرستان آموزش‌های مرتبط با سنگ‌تراشی را فراگرفته‌اند که بیش از 400 نفر در کارگاه‌های زنجیره تولید سنگ‌تراشی و گوهرسنگ‌ها مشغول به فعالیت هستند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده در حاشیه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان جنوبی از فعالیت 80 کارگاه پارچه‌بافی در فردوس خبر داد و اظهار کرد: در زمینه پارچه‌بافی و کارگاه‌های فعال در شهرستان، رتبه دوم استان را داریم.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس تصریح کرد: در حال حاضر 12 کارگاه سفال و سرامیک در فردوس فعال است، همچنین آجرهای سنتی و منقوش نیز در این کارگاه‌ها تولید و به مرکز استان و استان‌های مجاور ارسال می‌شود.
شبنم‌زاده تصریح کرد: برک‌بافی، قالی، گلیم، نمد مالی، خراطی، مس‌گری، گره چینی، مشبک و معرق‌کاری از دیگر صنایع دستی این شهرستان است.
او با اشاره به حضور صنعتگران شهرستان فردوس در نمایشگاه صنایع‌دستی استان با محوریت هنر دوست و سنگ، عنوان کرد: صنعتگران این شهرستان در 11 غرفه توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس ادامه داد: در این نمایشگاه 12 غرفه در اختیار شهرستان فردوس قرار دارد که 6 غرفه به صورت تخصصی به حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، 5 غرفه به صنایع دستی و یک غرفه مربوط به حوزه گردشگری است.
شبنم‌زاده یادآور شد: تولیداتی از قبیل سنگ، گره‌چینی و مشبک چوب، حوله‌بافی، کتیبه‌های سفالی، سفال، خراطی چوب در این غرفه‌ها به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه سراسری صنایع دستی با محوریت هنر دست و سنگ در محل نمایشگاه‌های بین المللی بیرجند از 29 آبان تا 3 آذرماه دایر است و علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 تا 21 از این نمایشگاه دیدن کنند.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish