Handicrafts

برگزاری سه دوره آموزش تخصصی صنایع‌دستی در شهرستان بشرویه

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه از برگزاری سه دوره آموزش تخصصی صنایع‌دستی در شهرستان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، سیدامیر سلیمانی رباطی گفت: از زمان تاسیس پایگاه ملی بافت تاریخی در سال 1387و نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال 1394 دوره‌های عمومی متعدد آموزش رشته‌های صنایع‌دستی در سطح شهرستان بشرویه برگزار شد و همین دوره‌ها بود که سبب آشنایی نسل جوان با صنایع‌دستی و ترغیب هنرمندان سالخورده به انتقال تجارب خود شد، هنرها و صناعاتی که قریب به 7 دهه از خاموشی آن می‌گذشت.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه افزود: روند زنده‌سازی صنایع‌دستی بومی در شهرستان بشرویه بسیار متفاوت از سایر مناطق خراسان جنوبی بود چرا که در سایر مناطق صنایع‌دستی بصورت نسلی تا امروز ادامه داشت اما در شهرستان بشرویه بنا به دلایلی در دهه 30 با رواج قالی بافی به ناگاه متوقف می‌شود.
او گفت: دوره‌های آموزش عمومی صنایع‌دستی در شهرستان بشرویه علاوه بر آشنایی مردم با پیشینه تاریخی و فرهنگی خود سبب ایجاد انگیزه احیاء صناعات‌دستی بومی و در نهایت نهادینه شدن هنر-صنعت صنایع‌دستی به عنوان عنصری مهم در اشتغال و رشد اقتصادی در میان مردم شده است.
سلیمانی افزود: با نهادینه شدن صنایع‌دستی در بستر فرهنگی امروز بشرویه و تشکیل تعاونی‌ها و شکل‌گیری خانه‌های صنایع‌دستی و مردمی شدن آموزش‌ها، هنرمند و صنعتگر خود به دنبال فراهم کردن شرایط مناسب فروش محصولات، تکاپو در مسیر تولیدات مرغوب و مشتری محور و برطرف کردن چالش‌های پیش‌روی توسعه رشته فعالیت خویش است.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه ادامه داد: در این‌خصوص معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان آموزش دوره‌های تخصصی متناسب با رشته‌های بومی هر شهرستان تعریف کرده که در شهرستان بشرویه سه دوره کرباس بافی، خراطی سنتی و طراحی و دوخت البسه محلی برگزار و در هر رشته 15 هنرجوی فعال با تکنیک‌ها و روش‌های جدید فعالیت در رشته تخصصی خویش آشنا شدند.
او در پایان گفت: برگزاری اینچنین دوره‌ها فراتر از آموزش‌های عمومی و آشنایی صنعتگران با روشهای بازاریابی و پشتوانه‌سازی تضمینی خرید محصولات توسط نهادها، تعاونی‌ها و یا تجار این حوزه قطعا در پیشبرد اهداف کلان صنایع‌دستی موثر خواهد بود.

Show More

Boshrouyeh representation

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان بشرویه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish