Tourism

کارگاه آموزشی جامعه محلی با محوریت گردشگری و سرمایه‌‌گذاری سبز در فردوس برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس از برگزاری کارگاه آموزشی جامعه محلی با محوریت گردشگری و سرمایه‌‌گذاری سبز در محل اقامتگاه بوم گردی شمس العماره باغستان فردوس خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده گفت: با عنایت به لزوم اطلاع‌رسانی و تبیین شعار سال گردشگری برای جوامع محلی و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری با هدف گسترش سرمایه‌گذاری‌های سبز و هدفمند و آموزش جوامع محلی و از طرفی بالا بردن سطح آگاهی پیرامون نقش گردشگری و در راستای ویژه برنامه شب‌های گردشگری، کارگاه آموزشی برگزار شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: این کارگاه توسط سعید سعیدپور و با حضور شوراهای اسلامی و شهرداران اسلامیه و باغستان و دست‌اندرکاران، فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در محل اقامتگاه بوم گردی شمس العماره باغستان برگزارشد.
شبنم‌زاده با اشاره با ظرفیت‌های شهرستان هدف از برگزاری این کارگاه را توانمندسازی و آشنایی دست‌اندارکاران حوزه گردشگری و جوامع محلی را با جاذبه‌ها و پتانسیل‌های بالای شهرستان و افزایش تعاملات میان ذینفعان حوزه گردشگری برشمرد.
او گفت: از مباحث مطرح شده در این کارگاه می‌توان به ضرورت و اهمیت آموزش به جوامع هدف و بایدها و نبایدهای تعامل بین مراکز گردشگری و گردشگران اشاره کرد.
او بیان کرد: گردشگری می‌تواند نقش عمده‌ای در توانمندسازی مردم محلی و توسعه منابع انسانی و تنوع بخشی و رشد اقتصادی و همچنین خلق فرصت‌های شغلی و توسعه و بهبود فعالیت‌های کارآفرینی در ارتباط تنگاتنگ با سایر بخش‌های اقتصادی ایفا کند که امیدورایم با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و تامین زیرساخت گردشگری و تلاش بخش خصوصی این مهم محقق و شهرستان فردوس در زمینه گردشگری به جایگاه واقعی خود برسد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish