Tourism

خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضوری فعال داشته باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضوری فعال داشته باشد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد اشرفی روز یک‌شنبه 10 دی‌ماه 1402 در جلسه برنامه‌ریزی برای حضور استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، فرصت برپایی نمایشگاه تهران را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی، مغتنم شمرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: صنعت گردشگری به عنوان یکی از سه پیشران اصلی توسعه اقتصادی خراسان جنوبی در برنامه راهبردی و توسعه استان تعریف شده است.
اشرفی با اشاره به اینکه جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری با سابقه تاریخی چند هزار ساله در استان خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: بسیاری از مردم با خیلی از این جاذبه‌ها آشنایی ندارند و حضور در این‌گونه نمایشگاه‌ها یکی از بهترین راه‌های معرفی وشناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان است.
او با تأکید بر اینکه نمایشگاه‌های گردشگری فرصتی طلایی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری است، متذکر شد: نباید اهمیت این نمایشگاه‌ها را نادیده گرفت، بلکه بایستی از این فرصت‌ها برای معرفی ظرفیت‌های استان، آشنایی با تجهیزات و خدمات روز صنعت گردشگری و نیز ارتباط‌گیری با آژانس‌هایی که خدمات تور ارائه می‌دهند، بهره ببریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه گردشگری حوزه‌ای فرابخشی است، ضرورت دارد که تمام دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص حضور شایسته در نمایشگاه گردشگری تهران پای‌کار باشند.
هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه‌ها همواره یکی از ابزارهای کارآمد و مطلوب در زمینه بازاریابی در جهت توسعه صنعت گردشگری به شمار می‌رود و به عنوان نقطه کانونی برای رو‌دررو کردن عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالا و خدمات از نقش به سزایی در معرفی چهره به چهره نوآوری‌ها و خلاقیت‌های عرصه‌های مختلف برخوردار هستند. برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که در تقویم رویدادهای سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسیده هر ساله با هدف تجمیع ظرفیت‌های موثر صنعت گردشگری و به منظور استفاده بهینه از منابع موجود و همچنین ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور فعال بخش خصوصی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان توسعه این صنعت برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی وابسته از تاریخ 23 لغایت 26 بهمن‌ماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و استان خراسان جنوبی، با حدود 400 مترمربع فضای درخواستی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.
شاه‌وردی افزود: تلاش بر این است که تمام حوزه‌هایی که در جذب گردشگر برای استان مؤثر هستند به‌نوعی در این نمایشگاه حضور داشته باشند و در پاویون استان ظرفیت‌های خود را ارائه کنند.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish