Tourism

تعیین باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند به عنوان نوروزگاه ویژه استان خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگى، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند به عنوان نوروزگاه ویژه استان خراسان جنوبی آماده پذیرای مسافرین خواهد بود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی، روز یک‌شنبه 20 اسفندماه 1402، در برنامه گفتمان هفته صدا و سیمای استان، در خصوص برنامه‌ریزی‌های ستاد اجرایی خدمات سفر در استان، بیان کرد: همانند سالهای گذشته برای معرفی سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همکاری لازم را انجام می‌دهیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگى، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، با بیان اینکه در حوزه گردشگری تمام اماکن تاریخی و موزه‌های استان برای بازدید مسافرین نوروزی آماده‌سازی شده‌اند، گفت: در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری، ۵۰۸ غرفه بازارچه صنایع‌دستی در استان راه‌اندازی می‌شود که به ارائه صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی مزیت‌دار استان به عنوان سوغات، می‌پردازند.
شاه‌وردی، با اشاره به وجود ۲۴۰ تأسیسات گردشگری فعال در استان، تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۸۲ اتاق و سوئیت در استان با ظرفیت بیش از ۲۷ هزار نفر آماده خدمات‌دهی به مسافران نوروزی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگى، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در خصوص حضور استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، گفت: در این دوره از نمایشگاه ۱۱ شهرستان استان در فضایی به مساحت ۴۱۴ مترمربع با ۱۴ غرفه حضور یافت و علاوه‌بر نمایش دیجیتالی جاذبه‌های گردشگری، به معرفی محصولات کشاورزی مزیت‌دار و اجرای زنده تهیه صنایع‌دستی شاخص خود پرداختند.
شاه‌وردی، با اشاره به پیوست رسانه‌ای در پوشش اخبار پاویون استان در نمایشگاه و برگزاری کارگاه‌های آشناسازی با جاذبه گردشگری بیابان جهانی لوت به تدریس دبیر پایگاه جهانی بیان لوت در حاشیه نمایشگاه، بیان کرد: در نظر داریم زمینه حضور آژانس‌ها، لیدرها، گردشگران و حتی خبرنگاران و رسانه‌های خارجی در استان را فراهم کنیم.
او با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، اظهار داشت: باوجود جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد در استان تأکید ما بر سفر زمینی تورهای گردشگری در استان بوده و در خصوص سفرهای پروازی نیز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند در راه‌اندازی پروازهای چارتری کمک کند.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish