Tourism

امضای تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه رفع نیازهای علمی دستگاه‌های اجرایی استان فی‌مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، انتقال خون و شرکت آب منطقه‌ای استان با پارک علم و فناوری استان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی گفت: با عنایت به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه رفع نیازهای علمی دستگاه‌های اجرایی استان با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان اولین جلسه با موضوع تحلیل آسیب‌ها و ارائه راهکارهای توسعه گردشگری با رویکرد آینده‌پژوهی در محل اداره‌کل برگزار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این تفاهم‌نامه به‌منظور حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین در راستای تدوین سیاست‌های و اولویت‌بندی شرکت‌ها و واحدهای فناور و ایجاد فرهنگ علم و فناوری و ترویج کارآفرینی منعقد شده است.
‌شاه‌وردی گفت: در این تفاهم‌نامه با فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهد تحول جدی برای اجرایی کردن نتایج پژوهش‌ها در بخش اجرایی خواهیم بود.
او بهره‌مندی از منابع و ظرفیت‌های موجود طرفین برای ارتقای سطح همکاری و استفاده از طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه را ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد و افزود: تأمین نیاز جامعه درزمینهٔ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از طریق راهکارهای فناورانه بومی، توسعه محصولات فناورانه تولید شده، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و افزایش شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، موضوعاتی است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.
شاه‌وردی خاطرنشان کرد: تأمین نیازهای علمی و پژوهشی و ارائه راه‌حل‌های علمی برای غلبه بر چالش‌ها و موانع پیش‌ ‌روی توسعه بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط هسته‌ها و واحدهای فناور و مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان از مهم‌ترین تعهدات مشترک اداره‌کل و پارک علم و فناوری بر اساس این تفاهم‌نامه است.

 

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish