Tourism

۳۰ طرح گردشگری خراسان جنوبی در دست اجرا است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ۳۰ طرح گردشگری در این استان باهدف ایجاد اشتغال پایدار و افزایش فضای اقامتی و تفریحی در دست اجرا است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز پنجشنبه 31 فروردین‌ماه 1402 در حاشیه نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی بیان کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف اعم از مجتمع‌های گردشگری و بوم‌گردی در حال اجراست که با توجه به تقاضای متقاضیان و نیازسنجی که در سنوات گذشته صورت گرفته، مجوز آن‌ها صادر شده است و امیدواریم با رویکرد جدید، فرآیند صدرو مجوز در شهرستان‌های نیازمند تأسیسات گردشگری تسهیل شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: تعداد آثار خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی و جهانی را هزار و ۶ اثر ذکر کرد و گفت: از این تعداد پنج اثر شامل باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بیابان لوت، قنات بلده فردوس و ژئوپارک طبس ثبت جهانی شده و روستای خراشاد (توبافی) نیز در حوزه صنایع‌دستی، روستای جهانی است.
شاه‌وردی یادآور شد: پرونده کاروانسراهای استان هم در نوبت بررسی کمیته میراث جهانی یونسکو است و پرونده آسبادها نیز تنظیم و به یونسکو ارسال شده است.
او تصریح کرد: در حوزه گردشگری و معرفی خراسان جنوبی در داخل و خارج از استان و کشور نیاز به کمک رسانه‌ها و همه دغدغه‌مندان این حوزه داریم.
شاه‌وردی بابیان اینکه معرفی نشدن استان یکی از چالش‌های گردشگری است گفت: بیش از ۳۰۰ دقیقه تولید محتوا درزمینهٔ معرفی جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی، مستحدثات، تأسیسات و ظرفیت‌های گردشگری استان در این اداره‌کل با همکاری بخش خصوصی انجام شده است و تلاش کردیم از همه ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی و رسانه‌ها استفاده شود.
او با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش تسهیلات و صدور مجوزهای گردشگری ادامه داد: تلاش شده در صدور مجوزها دقت بیشتری صورت گیرد تا افرادی به حوزه گردشگری ورود کنند که سبقه لازم و توان مالی مشخصی داشته باشند و در سیر مراحل انجام کار و بعد از افتتاح مجموعه خود به مشکل برخورد نکنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: امسال به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد مجموعه‌ها در شهرستان‌های شرقی استان به‌صورت ویژه پرداخته خواهد شد تا توازن حوزه گردشگری رشد یابد.
او افزود: امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکلات فعالان و برخی واحدهای گردشگری موردبررسی قرار گرفت و با هماهنگی‌های صورت گرفته با اولویت تأسیسات در حوزه‌های مختلف اعم از تسهیلات، مالیات، شهرداری یا دستگاه‌های اجرایی و قوانین مربوطه در جهت رفع مشکلات آن‌ها دستورات لازم صادر شد.
در این نشست با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استانی، مسائل و مشکلات جامعه هتلداران و برخی از فعالان حوزه گردشگری بررسی شد.
در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران واحدهای گردشگری همراه بود، مواردی در خصوص مالیات بر ارزش‌افزوده، تأمین و اصلاح زیرساخت‌ها در حوزه راه دسترسی، احداث شبکه برق، اصلاح تعرفه برق و افزایش ظرفیت کنتور آب از سوی مدیران این واحدها مطرح شد.
پرداخت تسهیلات و تأمین مالی بازسازی و نوسازی، استمهال بدهی و تمدید دوران مشارکت، پایان کار ساختمانی، معافیت مالیاتی، تبلیغات شهری حوزه گردشگری از دیگر دغدغه‌های مدیران واحدهای گردشگری و جامعه هتلداران بود که امروز در کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید موردبررسی اعضا قرار گرفت و مصوباتی در راستای پیگیری ‌و رفع آن‌ها اخذ شد.

 

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish