گردشگری

معاون اقتصادی وزیر کشور در غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری: ابتکار خراسان جنوبی برای حفظ میراث‌فرهنگی ارزشمند است

معاون اقتصادی وزیر کشور در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی، بر لزوم مدرنیزه کردن صنایع‌دستی، ایجاد روحیه نشاط در استان و جذب سرمایه‌گذاران خارجی تاکید کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محسن کوشش تبار معاون اقتصادی وزیر کشور از غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی کشور در تهران بازدید کرد و گفت: ابتکار خراسان جنوبی برای حفظ میراث‌فرهنگی ارزشمند است.
معاون اقتصادی وزیر کشور در این بازدید گفت: در تمام عرصه های اقتصادی تکاپوی خوبی وجود دارد و این فعالیت‌ها جنبه اقتصادی خود را پیدا خواهد کرد.
کوشش تبار تاکید کرد: ابتکار هنرمندان خراسان جنوبی برای حفظ میراث‌فرهنگی ارزشمند است و در گذر زمان جنبه اقتصادی آن تقویت شده است.
او افزود: نسل جوان امروز به شدت بر روی صنایع‌دستی و مدرنیته کردن آن کار می‌کنند و باید به این موضوع توجه شود.
کوشش تبار افزود: نگارش و حفظ این میراث‌فرهنگی بسیار ارزشمند است و تیرماه یک نشست به منظور سرمایه‌گذاری در میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی برگزار می شود.
معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره اینکه خراسان جنوبی سیزدهمین استان در بحث سرمایه‌گذاری است، گفت: این منطقه جزو استان‌هایی است که سرمایه‌گذار علاقمند به حضور در آن است و باید خراسان جنوبی از فرصت سرمایه گذاری خارجی استفاده کند.
او کرد: باید روحیه امید، احساس بالندگی، رشد و نشاط را در استان‌ها ترویج یابد. خراسان جنوبی هم باید از این فضا الگوبرداری کند. صنایع‌دستی هم بسیار اثرگذار است و باید فضای مطلوب برای جوانان امروزی ایجاد شود.
هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: برک، کرک یک نوع بز خاص است و تنها در خراسان جنوبی تولید می‌شود و نشان ملی مرغوبیت را کسب کرده است و در زمینه مواد اولیه با مشکلاتی مواجه هستیم.
شاه‌وردی بیان کرد: برک در واقع پارچه فاستونی ایرانی است و به صورت محدود تولید می‌شود و هر بز کرکی به اندازه یک بشکه نفت می تواند ارزآوری داشته باشد.
او ادامه داد: در حال حاضر در دو شهر سربیشه و بشرویه برک تولید می‌شود و در خانه برک سربیشه از صفر تا صد تولید توسط جوانان در حال اجرا است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث نشان ملی ۳۰ اثر در استان وجود دارد، افزود: برخی از اثرها خاص هستند و تقریبا ۱۲۰ رشته فعال در استان وجود دارد که برک بافی جز رشته‌های خاص استان است.
شاه‌وردی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جز قطب‌های کاروانسرایی ایران است، ادامه داد: چهار کاروانسرا به منظور ثبت ملی در یونسکو بررسی شده است.
گفتنی است؛ توانمندی ها و گنجینه ای از داشته های خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران ارائه شد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا