صنایع‌دستی

فروش ۸۹۰ میلیونی نمایشگاه های سوغات و صنایع‌دستی در شهرستان طبس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: مجموع فروش نمایشگاه‌های سوغات و صنایع‌دستی شهرستان طبس تا پایان هشتمین روز از سال جدید بیش از ۸۹۰ میلیون تومان بوده است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب صبح شنبه 12 فروردین‌ماه 1402 اظهار کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در محل آستان مبارک امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) با بیش از ۴۰ غرفه شامل غرفه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های قلم‌زنی خاص طبس، تولیدات چرمی، سوخت نگار چوب، حوله بافی، گلیم‌بافی و پلاس بافی، سفال و سرامیک و پخل بافی و غرفه‌های سوغات محلی شهرستان و سوغات شهرهای اصفهان، تبریز، یزد و قائن مورد استقبال گردشگران قرارگرفته است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان طبس ادامه داد: اجرای زنده قلم‌زنی، تولیدات چرمی و سوخت نگار نیز در محل غرفه‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.
عرب گفت: اجرای زنده و نمایش روند تولید محصولات صنایع‌دستی با استقبال زائران و گردشگران مواجه شده و علاقه‌مندان در محل غرفه‌های تولید زنده می‌توانند تجربه فعالیت صنایع‌دستی داشته باشند و آموزش اولیه داده می‌شود.
او افزود: علاوه بر این نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی و معرفی آداب‌ورسوم در شهر دیهوک با ۵ غرفه، بازارچه فروش سوغات محلی روستای هدف گردشگری اصفهک با ۷ غرفه، غرفه فروش صنایع‌دستی و سوغات محلی در روستاهای هدف گردشگری ازمیغان و نایبند و فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی روستای کریت، در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر و برای ایام نوروز ۱۴۰۲ پیش‌بینی شد که در حال حاضر برپا است.
عرب مجموع فروش این نمایشگاه‌ها را تا پایان هشتمین روز از سال جدید بیش از ۸۹۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه علاوه بر عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی، آشنایی صنعتگران با فضای بازار، بازاریابی محصولات صنایع‌دستی، ارتقا سطح تولیدات و هماهنگی بین بازار عرضه و مصرف، شناسایی صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: احیا، توسعه و ترویج و آموزش صنایع‌دستی را در اولویت برنامه‌های سال جدید داریم.
عرب یادآور شد: علاقه‌مندان به صنایع‌دستی می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره، صدور مجوز و پروانه بهره‌برداری رایگان، معافیت‌های مالیاتی، امکان حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، آموزش رایگان و … استفاده کنند.

 

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس
دکمه بازگشت به بالا