میراث‌فرهنگی

بازدید 11 هزار و 628 نفر از موزه‌های خراسان جنوبی

معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح ستاد خدمات سفر نوروزی خراسان جنوبی تا پایان روز ششم فروردین درمجموع ۱۱ هزار و ۶۲۸ نفر از موزه‌های خراسان جنوبی بازدید کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، وحید بهفرنژاد با اشاره به اینکه یکی از بیشترین بازدید از موزه‌ها مربوط به باغ و عمارت اکبریه بوده است، بیان کرد: چهار هزار و ۳۳۵ نفر از موزه‌های باغ اکبریه بیرجند بازدید کردند.
معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی ادامه داد: البته آمار بازدید از خود باغ و عمارت اکبریه شهرستان بیرجند بیش از این آمار است چراکه برخی از افراد تنها از باغ و عمارت دیدن می‌کنند و بازدیدی از موزه‌ها ندارند.
بهفرنژاد افزود: در خراسان جنوبی تعداد ۱۰ موزه تحت مدیریت میراث فرهنگی استان قرار دارد.
معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از ۱۰ موزه تعداد سه موزه در شهرستان بیرجند قرار دارد، ادامه داد: سه موزه نیز در قاین قرار دارد و شهرهای فردوس، سرایان، بشرویه و سرایان نیز هرکدام یک موزه تحت مدیریت میراث استان دارند.
بهفرنژاد یادآور شد: آمار مطرح شده مربوط به بازدید از موزه‌های تحت مدیریت میراث استان است و در خراسان جنوبی موزه‌هایی نیز در اختیار بخش خصوصی است که آن‌ها نیز بازدیدکننده‌های زیادی در ایام نوروز ۱۴۰۲ تا امروز داشته‌اند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا