میراث‌فرهنگی

نمایندگی میراث‌فرهنگی خوسف باید ارتقاء یابد

امام جمعه شهر خوسف گفت: نمایندگی میراث‌فرهنگی شهرستان خوسف باید به اداره ارتقاء یابد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم اسماعیلی در دیدار مدیرکل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی به تعدد و تنوع آثار و بافت‌های تاریخی و صنایع دستی شهرستان خوسف اشاره و از تلاش‌های شبانه روزی مجموعه میراث فرهنگی شهرستان قدردانی کرد و گفت: این حجم از فعالیت و کار نیازمند نیروی انسانی بیشتر و تبدیل چارت نمایندگی به اداره است که‌امیدواریم با مساعدت و پیگیری شما این موضوع محقق شود.
امام جمعه شهر خوسف در خصوص مرمت مسجد جامع تاریخی خوسف که سند هویتی شهرستان است، گفت: این مسجد در برخی نقاط نیاز به مرمت و نورپردازی دارد که در صورت تأمین اعتبار توسط میراث‌فرهنگی تغییر اساسی خواهد کرد.
حجت الاسلام ابراهیم اسماعیلی حفظ تاریخ شفاهی و شخصیت‌های بزرگ شهرستان را در قالب چاپ کتاب را یکی از نیاز‌های مهم برشمرد.
هادی شاه‌وردی مدیرکل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی هم در خصوص مرمت مسجد جامع شهر خوسف قول مساعد داد و گفت: شخصیت‌های هنری و فرهنگی شهرستان که صاحب اثر فاخرند را می‌توان در قالب گنجینه‌های زنده بشری در میراث فرهنگی به ثبت رساند.
شاه‌وردی تأکید کرد باید نگاه و نگرش به گردشگری در شهرستان با کمک همه مجموعه‌ها تغییر کند و از فضا و ظرفیت موجود البته با حفظ چهارچوب قانونی به سمت منفعت مردم قدم برداریم.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان خوسف

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان خوسف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا