گردشگری

استاندار خراسان جنوبی: هم‌افزایی از نقاط مثبت ستاد خدمات‌ سفر در خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: خدمات خوبی به مسافران نوروزی ارائه شده که حاصل کار تیمی، همدلی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی بوده و یکی از نقاط مثبت ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان همین موضوع است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد قناعت روز چهارشنبه 9 فرودین‌ماه 1402 در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های نوروزی ستاد خدمات سفر شهرستان سربیشه بیان کرد: براساس گزارش کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان و فرمانداران از شهرستان‌ها خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در نوروز ۱۴۰۲ بوده‌ایم.
استاندار خراسان جنوبی گفت: هم‌افزایی خوبی را بین دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه پلیس‌راه، هلال‌احمر، راهداری، اورژانس و دستگاه‌های مرتبط با سفرهای نوروزی شاهد هستیم و در شهرستان‌ها نیز با محوریت فرمانداران خدمات خوبی ارائه شده است.
قناعت ادامه داد: رسانه‌ها اعم از دیداری، شنیداری، برخط و جراید در فضای مجازی و حقیقی اطلاع‌رسانی مناسبی داشتند که هم معرف خوبی برای خراسان جنوبی هستند و هم میزبان شایسته‌ای برای مهمانان نوروزی بوده‌ایم.
او بابیان اینکه هماهنگی کامل و خوبی در سطح استان وجود دارد گفت: البته در کنار نقاط مثبت فراوان متأسفانه یکی از اشکالات و موضوعاتی که باعث رنجش شده، تصادفات جاده‌ای است لذا جزو استان‌هایی هستیم که تعداد تصادفات فوتی و جرحی بالاست و آمار خوبی نیست.
قناعت افزود: اگرچه همه الزاماتی که باید برای مسافران نوروزی از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با هماهنگی بین نیروی انتظامی و دبیرخانه ستاد خدمات سفر مستقر در اداره‌کل میراث‌فرهنگی انجام شده و دستگاه‌ها بیشتر از سال گذشته پای‌کار هستند.
او گفت: بااین‌وجود متأسفانه شاهد بعضی تصادفات هستیم که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد علت تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی مربوط به عوامل انسانی است لذا باید بار دیگر همه دستگاه‌های مربوطه پای‌کار باشند و اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.
طرح جدید ترافیکی و ایمنی در استان کلید خورد
استاندار خراسان جنوبی به برگزاری نشست مشترک ستاد خدمات سفر و شورای راهبری تصادفات استان اشاره کرد و افزود: طرح جدید ترافیکی و ایمنی در استان از شب گذشته کلید خورد تا شاهد اتفاقات تلخ در حوزه تصادفات نباشیم.
قناعت بابیان اینکه خراسان جنوبی از هر لحاظ آماده میزبانی و خدمات‌دهی به مسافران نوروزی است اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید بسیج شوند تا بتوانیم در روزهای باقیمانده تعطیلات نوروزی، تصادفات را مدیریت کنیم و شاهد این حوادث و ناراحتی برای هموطنان از این حیث در سطح استان نباشیم.
شهرستان سربیشه امروز سومین مقصد بازدیدهای نوروزی استاندار خراسان‌ جنوبی بود که با همراهی جمعی از مسئولان استان انجام شد.
قناعت از راهدارخانه شهید راستگو باهدف بررسی میزان آمادگی راهدارخانه‌های فعال درراه‌های استان بازدید کرد و با حضور در سیاه‌چادر عشایر در ورودی شهر سربیشه از روند خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی مطلع شد.
او به نیروهای امدادی و عملیاتی مستقر در ایستگاه نوروزی ورودی سربیشه و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای خدا قوت گفت و در ادامه از نقطه حادثه‌خیز واقع در کیلومتر ۲۲ سربیشه به نهبندان بازدید کرد.
این بازدید به‌منظور بررسی راهکارهای رفع این نقطه حادثه‌خیز و ارتقای سطح ایمنی محور نهبندان – سربیشه انجام شد و استاندار درخصوص اهتمام دستگاه‌های متولی برای تأمین روشنایی نقاط حادثه‌خیز و ارتقای سطح ایمنی محورهای مواصلاتی استان، دستور ویژه صادر کرد.
استاندار خراسان جنوبی در نوروز امسال از وضعیت راهدارخانه‌های شهرستان‌های بیرجند و قاینات نیز بازدید داشته است.

 

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا