صنایع‌دستی

بیش از 70 نفر در رشته های صنایع دستی شهرستان درمیان آموزش دیدند

بیش از 70 نفر در رشته های صنایع دستی شهرستان درمیان آموزش دیدند
بیش از 70 نفر از هنر جویان از ابتدای سال جاری در سطح شهرستان درمیان مهارت های لازم را در رشته های مختلف صنایع دستی فرا گرفتند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، امیر اسماعیل شهسواری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درمیان گفت: بیش از 70 نفر از از ابتدای سال جاری در سطح شهرستان درمیان، مهارت های لازم را در رشته های مختلف صنایع دستی فرا گرفتند.
او با بیان این مطلب افزود: با توجه به اهمیت یادگیری، حفظ و انتقال هنرهای سنتی به نسل آینده، توسعه و ارتقاء صنایع دستی و اشتغال، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان به صورت مستمر، با توجه به نیاز سنجی در حوزه های مختلف صنایع دستی نسبت به برگزاری کلاس های آموزش هنرجویان در رشته های مختلف صنایع دستی اقدام می نماید.
شهسواری بیان داشت: در همین راستا از ابتدای سال جاری بیش از 70 نفر از هنرجویان، از ابتدای سال جاری در رشته های مخلف صنایع دستی از قبیل پارچه بافی، رودوزی های سنتی، چرم دوزی، پاپیه و ماشه، جاجیم بافی، گلیم بافی و …. در سطح شهرستان درمیان آموزش دیده اند.
او یادآور شد: شهرستان درمیان دارای ظرفیت های بالایی در زمینه هنرهای صنایع دستی می باشد که هنرآموزان می توانند کلیه مراحل آموزش را توسط مربیان با سابقه و زیر نظر این اداره فرا بگیرند.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان درمیان

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان درمیان
دکمه بازگشت به بالا