گردشگری

ایمنی جاده‌ها اولویت اول خراسان جنوبی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی اولویت اول استان در شرایط فعلی است و باید تلاش کنیم روند خوب روزهای گذشته در موج دوم سفرهای نوروزی هم تداوم داشته باشد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه 6 فروردین‌ماه 1403 در هفتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی دستاوردهای دولت با حضور رئیس جمهور، برگزار شد، بیان کرد: برای ایجاد ایمنی لازم در جاده‌های خراسان جنوبی باید نسبت به حضور و آمادگی‌های مورد نیاز خود در این خصوص اطمینان داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به‌اینکه نباید حوادث جاده‌ای به دلیل کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی مربوط در استان اتفاق بیفتد اظهار کرد: بنا به اعلام پلیس راه کشور بیشترین عامل ایجاد تصادفات مربوط به عامل انسانی است که به دلیل سبقت، سرعت زیاد، خستگی و خواب آلودگی حادث می‌شود.
او گفت: سال گذشته آمار فوتی‌ها در حوادث درون شهری به خصوص در مرکز استان زیاد بود که در راستای برنامه‌های شورای ترافیک استان و با همکاری شهرداری‌ها اقداماتی در این باره انجام شد.
عباس‌زاده تاکید کرد: با هدف ایجاد ایمنی در جاده‌ها در صورت نیاز باید پلیس، راهداری و هلال‌احمر نسبت به تقویت نیروها و امکانات خود در جاده‌های استان اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تا عید فطر با افزایش تردد در جاده‌های استان مواجه هستیم افزود: ایمنی جاده‌ها با توجه به فرارسیدن موج دوم سفرهای نوروزی، شب‌های قدر و تعطیلات عید فطر اولویت اول استان در شرایط فعلی است که باید به خوبی آن را مدیریت کنیم.
او گفت: عامل انسانی مهمترین علت در بروز تصادفات جاده‌ای است که با بهره‌گیری از روش‌های مختلف باید نسبت به کنترل جاده‌ای با هدف بازدارندگی اقدام شود.
عباسعلی ملکی مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: حضور پلیس در محورهای غربی استان به ویژه شهرستان طبس باید افزایش یابد.
او افزود: در راستای وظایف محوله از پایان سال گذشته بازرسی‌ها از اماکن مورد نظر در اجرای طرح نوروزی آغاز شد و انجام بازرسی‌ها در سال جاری هم با حضور همکاران ما در شهرستان‌های خراسان جنوبی تداوم یافته است.
ملکی گفت: شهرداری‌های استان اقداماتی را برای زیباسازی شهرها در نوروز انجام داده‌اند و در خصوص توزیع کالاهای تنظیم بازار هم تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: قیمت مرغ منجمد تنظیم بازار با قیمت بازار تفاوتی ندارد.
او همچنین گفت: سیاه‌چادرهای نصب شده در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در ارائه خدمت به مسافران خیلی خوب اقدام کرده‌اند.
ملکی افزود: براساس گزارش های ارسال شده، ۳۸ سیاه چادر در نقاط مختلف استان نصب شده که در آنها فروش تولیدات عشایری انجام می‌شود و تاثیر زیادی در کاهش حوادث جاده ای دارند.
او بیان کرد: با دستور استاندار ۳۰ تن آرد بین این سیاه‌چادرها برای پخت نان در نوروز توزیع شده است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا