گردشگری

در حوزه گردشگری شهرستان سرایان به عنوان بام خراسان جنوبی معرفی می‌شود

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان گفت: در حوزه گردشگری شهرستان سرایان به عنوان بام استان خراسان جنوبی معرفی می‌شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، تقی عیدی: با بیان اینکه شهرستان سرایان دارای روستاهای کوهپایه‌ای و با آب و هوای سرد و معتدلی است، گفت: آبشار سرسبز کریمو، روستای مصعبی، روستای چرمه و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و گردشگری از ظرفیت‌های گردشگری سرایان هستند.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان به کویر زیبای سه قلعه اشاره کرد و گفت: این کویر به بهشت منجمان معروف است و یکی از تاریک‌ترین آسمان‌های ایران شناخته می‌شود.
عیدی به ظرفیت‌های گردشگری سد ذو، دره خاور، باغستان چرمه و روستای کریمو اشاره کرد و گفت: دشت لاله‌های بستاق در فصل بهار درسرایان دیدنی و دارای جذابیت‌های خاص هستند.
او گفت: در حوزه صنایع‌دستی، هنر گلیم بافی، حوله بافی و گره سرشتی، آهنگری و چرم سازی سرایان ثبت ملی شده است.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان در ادامه از وجود 49 اثر ثبت ملی در سرایان خبر داد و گفت: این شهرستان 6 اثر ثبت طبیعی و پنج ثبت معنوی دارد.
عیدی از فعالیت هزار صنعتگر فعال در شهرستان سرایان خبر داد و گفت: هنر حوله‌بافی و گره سرشتی هم که در حال منسوخ شدن بود در شهرستان احیاء شده است.
او در پایان گفت: 6 غرفه در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری سرایان در ششمین نمایشگاه سراسری خراسان جنوبی فعال هستند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا