گردشگری

6 خانه تاریخی بشرویه با معماری شگرف برای بازدید نوروزی آماده است

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه گفت: 6 خانه تاریخی بشرویه با معماری شگرف برای بازدید نوروزی آماده است
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، سیدامیر سلیمانی رباطی بیان کرد: شهرستان بشرویه به لحاظ بافت سنتی تعداد زیادی از خانه‌های قدیمی و تاریخی با معماری بسیار شگفت‌انگیز را در خود جای داده که این خانه‌ها برای بازدید از مهمانان نوروزی آماده است.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه با تأکید بر اینکه درمجموع 6 خانه تاریخی شهرستان برای بازدید نوروزی آماده است، بیان کرد: خانه مستوفی، عمارت کیانی، خانه پناهی، خانه ملا عبدالله بشروی، خانه غضنفری، خانه تاریخی بمانه ازجمله این خانه‌های تاریخی هستند.
سلیمانی گفت: در ایام نوروزی به‌صورت رایگان تور گردشگری از بافت‌های تاریخی شهرستان بشرویه را داریم تا بیش از قبل فرهنگ و معماری این شهرستان را به مردم و مسافران نوروزی معرفی کنیم.
او بابیان اینکه طی ایام نوروز تعداد 5 سیاه‌چادر در شهرستان بشرویه برپا خواهد شد، اظهار کرد: تعدادی از این سیاه‌چادرها در ورودی شهرستان برپا می‌شود تا مسافران بعد از یک استراحت کوتاه به سفر خود ادامه دهند و از میزان تصادفات کاسته شود.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه بابیان اینکه یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در بشرویه کویر آن است، یادآور شد: در کویر بشرویه همه امکانات پذیرش مهمان اعم از کمپ گردشگری و شترسواری و آفروید سواری وجود دارد.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان بشرویه

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان بشرویه
دکمه بازگشت به بالا