صنایع‌دستی

کارگاه حوله‌بافی در شهرستان فردوس افتتاح شد

کارگاه حوله‌بافی قمیص باغشهر اسلامیه در شهرستان فردوس با حضور معاون صنایع‌دستی استان و مسئولین استانی و شهرستان با اشتغال ۱۵ نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی، در آئین افتتاح این کارگاه حوله‌بافی گفت: صنایع‌دستی هر کشوری سفیر فرهنگی آن کشور به شمار می‌رود که علاوه بر ارزش‌افزوده ایجاد شده، ماندگاری بالایی نیز خواهد داشت.
معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه صنایع‌دستی باید در صدر برنامه‌های استان قرار بگیرد، افزود: مشکل کشور در حال حاضر اشتغال است که سرانه اشتغال در حوزه صنعت میلیاردی است اما در حوزه صنایع‌دستی با ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود یک اشتغال ایجاد کرد که در وضعیت کنونی ارزشمند است.
فولادی بیان کرد: امکان صادرات تمام صنایع‌دستی استان را نداریم، بااین‌حال امسال ۵۱۲ هزار دلار صادرات داشتیم که با توجه به اعتباری که هزینه کردیم، رقم قابل‌توجهی است.
او گفت: یکی از رسالت‌های جمهوری اسلامی صادرات اعتقادات، فرهنگ و آداب‌ورسوم است، چه چیزی بهتر از صنایع‌دستی که هر جای دنیا باشد سفیر فرهنگی ما به شمار می‌رود و ماندگاری بالایی نیز دارد.
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بیان کرد: ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در سال گذشته به حوزه صنایع‌دستی اعطا شده است.
مهدی روشن فرماندار شهرستان فردوس نیز گفت: طرح فردوس، شهر کار در خانه، را از سال گذشته در فردوس با رویکرد ایجاد اشتغال و حفظ بنیان خانواده شروع کردیم.
روشن افزود: صنف‌های مختلف حوزه مشاغل خانگی شناسایی و در بحث بازار فروش محصولات نیز دو بازار تاکنون راه‌اندازی شده است.
او بیان داشت: باید از ظرفیت فعالان این عرصه در سطح استان استفاده کنیم و هدایایی که ادارات در نظر می‌گیرند از صنایع‌دستی خود شهرستان‌ها باشد.
فرماندار شهرستان فردوس گفت: در حوزه سفال و سرامیک، کارگاه‌های بسیار خوب و فعالی در شهرستان داریم لذا ایجاد شهرکی مختص این هنر را در دستور کار قرار داده‌ایم.
روشن با اشاره به ظرفیت تنور سازی این شهرستان، بیان داشت: تنور تولیدی در شهرستان به استان‌های غرب کشور نیز ارسال می‌شود که یک ظرفیت است و باید موردتوجه قرار بگیرد.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا