گردشگری

معاون استاندار خراسان جنوبی: همه امکانات برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی به‌کار گرفته شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای خدمات‌دهی مطلوب به مسافران نوروزی استفاده کنند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه ۱ اسفندماه ۱۴۰۱ در اولین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی با اشاره به در نظر گرفتن ۱۲ کمیته ذیل این ستاد برای خدمات‌رسانی شایسته به مسافران نوروزی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید خود را برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروز ۱۴۰۲ آماده کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: باید با تعامل و همدلی تلاش کنیم شرایط ایمن و راحتی را برای مسافران نوروزی در این استان فراهم کنیم.
عباس‌زاده ادامه داد: امسال با توطئه بدخواهان نظام و معاندین در بحث اغتشاشات، مردم فشار زیادی را از لحاظ روحی و روانی تحمل کردند اما علیرغم برنامه‌ریزی دشمن برای به اوج رساندن تحرکات، همین مردم در ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن با حضور پرشور خود در صحنه معجزه آفریدند.
او از آمادگی موکب‌های اربعین استان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: وظیفه داریم شرایط خوبی را برای انجام سفر مردم فراهم کنیم.
عباس‌زاده یادآور شد: امسال با کاهش و کنترل ویروس کرونا شاهد افزایش مسافران نوروزی خواهیم بود و از طرفی با توجه به در پیش بودن ماه رمضان پیش‌بینی می‌شود موج اول سفرهای نوروزی از ۱۵ اسفند ماه جاری آغاز شود.
او گفت: خراسان جنوبی ممکن است مقصد گردشگری نباشد اما مسیر مسافرت است و افتخار میزبانی زائران امام رضا (ع) به سمت مشهد مقدس را دارد که موقعیت فوق‌‎العاده‌ای است و باید به‌خوبی انجام وظیفه کنیم.
معاون استاندار خراسان جنوبی بر بهره‌گیری از فرصت حضور مسافران در خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: باید با همین امکانات موجود تلاش کنیم بهترین خدمات را به مسافران نوروزی ارائه دهیم و آنچه در توان داریم به‌کار گرفته شود.
او گفت: با توجه به ظرفیت‌های بکر استان در حوزه گردشگری، این صنعت یکی از راهبردهای اصلی توسعه و پیشرفت در خراسان جنوبی است.
عباس‌زاده اظهار داشت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی از جمله مسائلی است که باید به آن بیش از گذشته پرداخته شود تا مسافران و گردشگران با فرهنگ غنی این استان بهتر آشنا شوند.
او ماندگاری مسافر در خراسان جنوبی را جزء شاخص‌های توسعه صنعت گردشگری برشمرد و گفت: در این خصوص باید موانع را رفع کنیم و در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان همچنان برای حوادث احتمالی ناشی از بارندگی و وزش باد نیز آمادگی لازم را داشته باشند.
او عنوان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی و گشت‌های امدادی و راهداری در جاده‌های استان حضوری فعال داشته باشند تا بتوانیم سفرهای نوروزی را طی یک ماه از ۱۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده به خوبی مدیریت کنیم.
عباس‌زاده ادامه داد: خراسان جنوبی استانی پهناور است و وجود استراحتگاه‌ها بین‌راهی می‌تواند نقش موثری در کاهش تصادفات رانندگی ایفا کند و آمادگی این مکان‌ها بویژ مساجد بین‌راهی برای خدمات به مسافران باید آماده شود و مورد نظارت قرار گیرد
او افزود: در ارائه خدمات به مسافران نوروزی باید همه دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان پای کار باشند و بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.
هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی هم گفت: تشکیل کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد خدمات سفر نوروزی در استان ابلاغ شده است و مقرر شد جلسات اولیه این کمیته‌ها برگزار شود و دبیرخانه این ستاد برای ارائه خدمات بهتر به مردم انتظاراتی از دستگاه‌های مختلف دارد.
شاه‌وردی افزود: برپایی بازارچه صنایع‌دستی در ورودی مرکز هر شهرستان برای بازدید مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.
او ادامه داد: برنامه‌هایی در قالب نوروزگاه در تمام مراکز شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد و در بیرجند مرکز استان هم همین برنامه ویژه، در باغ اکبریه اجرا می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۳ اقامتگاه بوم‌گردی استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی مهیا است گفت: تمام ظرفیت‌های اقامتی، میراث‌فرهنگی و گردشگری استان آمادگی پذیرایی از مسافران را دارد.
او با اشاره به کمبود نیروی راهنما در مراکز گردشگری و میراث‌فرهنگی استان گفت: امسال پیش‌بینی شده از ظرفیت بسیج برای راهنمایی گردشگران در این مکان‌ها استفاده شود که طبق برآورد ۴۰۰ نیروی بسیج با فراگیری آموزش‌های لازم برای فعالیت در این امر مورد نیاز است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا