شبکهسازی و فروش صنایعدستی چالش مهم در کشور است

مدیرعامل شرکت «نماتا» گفت: شبکهسازی و فروش محصولات مهمترین چالش همه تولیدکنندگان صنایع دستی در کشور است.
بهگزارش میراثآریا، الهامالسادات جعفری بیان کرد: شبکهسازی، استانداردسازی، ارزشگذاری کنترل کیفی و شناسنامهدار کردن محصولات را از ویژگیهای این پلتفرم شرکت «نماتا» است.
مدیرعامل شرکت «نماتا» افزود: پلتفرم نماتا با هدف توسعه روستایی کار خود را آغاز کرده است چرا که صنایعدستی در دل روستاها تولید میشود و با فروش و خروج محصولات روستایی به داخل و خارج کشور، عواید آن به روستا برمیگردد.
او یادآور شد: این پلتفرم مختص خراسان جنوبی نیست و همه روستاها و شهرهای کشور را پوشش میدهد.
جعفری با بیان اینکه این پلتفرم از پنجم خرداد ماه ۱۴۰۲ کار خود را آغاز کرده است افزود: در رویداد طلایهداران اقتصاد مقاومتی که در انتهای آذر امسال برگزار شد، این پلتفرم فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
مدیرعامل شرکت «نماتا» گریزی به نمایشگاه پیشگامان پیشرفت با حضور مقام معظم رهبری زد و گفت: پلتفرم نماتا به دلیل کار با هدف توسعه روستایی به عنوان یکی از استارتاپهای برتر در این نمایشگاه مورد استقبال رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
او گفت: سرمایه واقعی جوانان هستند که میتوانند این سبک کارها را پیش ببرند در حال حاضر بحث خرید فروش مطرح است و زنجیره اصلی که به روستا برمیگردد مغفول واقع شده است.