Tourism

تلاش برای بهبود اقتصاد گردشگری استان خراسان جنوبی در نمایشگاه گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی مهم‌ترین انگیزه حضور در نمایشگاه گردشگری تهران را تلاش برای بهبود وضعیت اقتصاد گردشگری استان دانست.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی در ارائه دستاوردهای شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران در برنامه زنده تلویزیونی شب‌های زعفرانی که از شبکه خاوران و شبکه شما دوشنبه شب 24 بهمن‌ماه 1401 پخش شد گفت: تمام تلاش مجموعه استان با حضور فعال و گسترده در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بر این بود که چهره جذابی از خراسان جنوبی معرفی و به اقتصاد گردشگری و جوامع محلی استان کمک شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: یکی از مواردی که همیشه مطرح بوده عدم معرفی استان در سطح ملی و جهانی بوده است و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که بزرگ‌ترین رویداد گردشگری در ابعاد بین‌المللی با حضور 200 شرکت‌کننده خارجی بین‌المللی و 47 کشور دنیا بود، مکان و فرصت مناسبی برای ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان فراهم کرد.
شاه‌وردی گفت: با نگاه خوب استاندار خراسان جنوبی و مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌خوبی ظرفیت‌های استان معرفی شد.
او ضمن اشاره به رضایت مقامات کشوری و استانی از این نمایشگاه گفت: حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در نمایشگاه نشان از این دارد که استاندار به گردشگری به‌عنوان پیشران اقتصادی استان نگاه ویژه دارند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: برای اولین بار در این نمایشگاه گردشگری معادن استان معرفی شد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری کشاورزی، سدها و … از طریق فیلم، تیزر، کتابچه‌ها و … در اختیار سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان قرار گرفت.
شاه‌وردی از ادارات صنعت معدن تجارت، آب منطقه‌ای ، جهاد کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی، اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری به‌عنوان دستگاه‌های فعال در این نمایشگاه تقدیر کرد و گفت: 6 شهرداری، 3 شهرستان و انجمن‌های گردشگری استان به‌عنوان نمایندگان تأسیسات گردشگری استان در این نمایشگاه حضور فعال داشتند.
او گفت: 8 تفاهم‌نامه در این نمایشگاه امضا شد که 5 مورد مربوط به شهرداری‌ها با سرمایه‌گذاران بود و امیدواریم در سال‌های آینده با جذب شهرداری‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری برای استان فراهم شود.
شاه‌وردی بیان کرد: درزمینهٔ صنایع‌دستی نیز 13 غرفه به معرفی صنایع‌دستی استان پرداختند که این غرفه‌ها به صنایع‌دستی بسیج، هنرمندان فعال، و صنایع‌دستی نوآور و … اختصاص‌یافته بود و هدف از این غرفه‌ها معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان و جذب مخاطبین بود.

 

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish