صنایع‌دستی

بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان طبس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس به همراه کارشناس صنایع‌دستی از تعدادی از کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان طبس بازدید کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب هدف بازدید از این کارگاه‌ها را اطلاع از روند مستمر تولید و بازرسی ابزار استاندارد کارگاهی و عرض خداقوت به صنعتگران و هنرمندان دانست و گفت: شناسایی مسائل و سایر مشکلات هنرمندان از دیگر اهداف بازدیدها است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: از کارگاه تولیدات چرم عباسپور، کارگاه سفال و سرامیک کریت و چند کارگاه قلم‌زنی در شهر طبس بازدید شد.
عرب در ادامه خاطرنشان کرد: در سایه انجام این بازدیدها اعطای مجوزهای چهارگانه صنایع‌دستی به هنرمندان، تأیید فعالیت تولیدی کارگاه‌ها، پرداخت تسهیلات، برگزاری دوره‌های آموزشی، اعطای گواهینامه آموزشی، بیمه و … انجام می‌شود.
او صنایع‌دستی شهرستان طبس را بسیار غنی و کهن توصیف کرد و گفت: صنایع‌دستی در بعضی از رشته‌ها می‌تواند به‌عنوان یک شغل و یا به‌عنوان درآمد مکمل و افزایش سطح درآمدی خانوارها عمل کند، موجب نشاط خانواده و جامعه، خلاقیت، ابداع و سلامت جسمی و روحی جامعه نیز شود و همزمان به‌عنوان جاذبه گردشگری معرف فرهنگ و آداب‌ورسوم منطقه باشد.
عرب گفت: در حوزه صنایع‌دستی به دنبال احیاء رشته‌های بومی و سنتی و آموزش و ترویج سایر رشته‌های غیربومی که از بازار مناسبی برخوردارند، هستیم و از همه علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر منطقه، فارغ‌التحصیلان صنایع‌دستی و جوانان علاقه‌مند و هنرمند در این راستا حمایت خواهیم کرد.

 

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس
دکمه بازگشت به بالا