صنایع‌دستی

فروش ۴۰ میلیارد ریالی صنایع‌دستی خراسان جنوبی در نوروز

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا روز گذشته بیش از ۴۰ میلیارد ریال انواع تولیدات دستی استان در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی به فروش رسید.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی روز چهارشنبه 8 فروردین‌ماه 1403 بیان کرد: اکنون در ۳۵ بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در قالب ۳۱۴ غرفه عرضه و فروش در مرکز و شهرستان‌های استان فعال است.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه براین در ۲۸ چادر عشایری در مسیرهای مواصلاتی و ورودی شهرهای استان نیز نسبت به عرضه و فروش صنایع دستی و تولیدات عشایر اقدام می‌شود.
او اظهار کرد: از مجموع تولیدات به فروش رفته صنایع‌دستی، ۱۰ میلیارد ریال در کارگاه‌ها و ۳۰ میلیارد ریال مربوط به بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی بوده است.
فولادی عنوان کرد: در ۲ هفته اخیر در مجموع ۱۳۷ هزار نفر مسافر و گردشگر از بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان بازدید کردند.
معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ۵۷ کارگاه صنایع‌دستی به صورت کارگاهی – فروشگاهی (ورکشاپ) در استان فعال است که همزمان مسافران و گردشگران می‌توانند با نحوه تولید محصول آشنا شده و نسبت به خریداری صنایع‌دستی اقدام کنند.
او افزود: در ۲ هفته گذشته ۱۹ هزار نفر در طرح کارگاه‌گردی صنایع‌دستی استان شرکت کردند و این طرح کمک می‌کند تا مردم با انواع هنرهای سنتی و صنایع دستی آشنا شوند.
فولادی بیان کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها در کنار آثار شاخص تاریخی و گردشگری استان منجر به استقبال گسترده گردشگران از تولیدات صنایع‌دستی شده است.
معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ترتیب نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قمیتی و بافت‌های داری مانند گلیم، گبه و تولیدات چرمی بیشترین میزان فروش صنایع‌دستی استان را به خود اختصاص داده است.
او با بیان اینکه بیشترین فروش صنایع‌دستی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، فردوس و بیرجند بوده است، اظهار کرد: اکنون ۱۲ هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی استان فعال هستند که هشت هزار نفر مجوز و پروانه انفرادی تولید دارند.
فولادی ادامه داد: این صنعتگران در ۲۵ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، بافت‌های داری، گلیم، پلاس بافی، تولیدات چرمی، صنایع چوبی مانند معرق و منبت، خراطی سنتی، صنایع فلزی مانند قلم‌زنی و چلنگری و سایر فعالیت دارند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا