مدیرکل

توجه ویژه اعتباری سفر دوم رئیس جمهوری به حوزه صنایع‌‌دستی مرزی

رشد ۲۱۹ درصدی تخصیص اعتبارات میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ۱۰ میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهوری برای راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی و توانمندسازی بانوان این حوزه با اولویت شهرستان های مرزی مصوب شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی در نشست خبری هفته دولت اظهارداشت: در دولت سیزدهم تحصیص اعتبارات استانی این نهاد نسبت به ابتدای دولت ۲۱۹ درصد رشد داشته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: میراث‌فرهنگی در قالب حوزه گردشگری یکی از سه پیشران اقتصادی خراسان جنوبی است.
شاه‌وردی میراث‌‌فرهنگی جزو چند دستگاه اشتغال‌زای خراسان جنوبی دانست افزود: در حوزه میراث استان نیز طی دو سال اخیر ۴۲ اثر منقول و غیرمنقول خراسان جنوبی ثبت آثار ملی شد.
او گفت: همچنین ۵۰ اثر تاریخی خراسان جنوبی در این مدت مرمت شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: پرونده ثبت جهانی چهار کاروانسرا خراسان جنوبی نیز در دستور کار است.
شاه‌وردی اضافه کرد: بیشترین آسبادهای ایران در خراسان جنوبی است و ارزیابان ثبت جهانی یونسکو به خراسان جنوبی آمدند و پرونده آن را با دیگر استان‌ها برای ثبت جهانی بررسی می‌کنند.
او با اشاره به ایجاد بوم‌گردی‌های جدید در استان گفت: طی دو سال اخیر بیش از ۸۵ مجوز در این حوزه صادر شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی تاکنون بیش از ۳ هزار نفر با عنوان صنعتگران صنایع‌دستی آموزش رسمی دیده‌اند.
او با بیان این که طی دو سال گذشته بیش از ۲ هزار مجوز در حوزه صنایع‌دستی استان صادر شده است، یادآور شد: همچنین در این مدت ۱۵ نمایشگاه با همکاری ۶۰ صنعتگر و ۷۰ بازارچه به مناسبت های مختلف راه‌اندازی شد.
شاه‌وردی به حوزه اعتبارات در بخش میراث‌فرهنگی اشاره کرد و افزود: میزان اعتبارات ابلاغی و استانی سال ۹۹، ۱۸ میلیارد تومان، ۱۴۰۰ به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافت.
او گفت: از محل سفر اول رئیس جمهور ۶۰ میلیارد تومان برای حوزه میراث‌فرهنگی مصوب و سال ۱۴۰۰، ۲۲ میلیارد تومان و امسال ۱۴ میلیارد تومان اختصاص یافت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از رشد ۲۱۹ درصدی اعتبارات استانی میراث طی دو سال گذشته خبرداد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهوری برای راه اندازی بازارچه های صنایع‌دستی و توانمندسازی بانوان این حوزه با اولویت شهرستان‌های مرزی مصوب شد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا