گردشگری

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، ویترین هویت فرهنگی و اصالت خراسان جنوبی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ویترینی از هویت فرهنگی و اصالت خراسان جنوبی و فرصتی ناب برای معرفی جاذبه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان است لذا شهرستان‌ها باید قوی پای کار باشند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد اشرفی روز چهار‌شنبه 13 دی‌ماه 1402 در جلسه هماهنگی برای حضور استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، که با حضور فرمانداران استان برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه یک تبلیغ زنده برای جذب گردشگر داخلی و خارجی است.
معاون استاندار با بیان اینکه این نمایشگاه از 23 بهمن ماه تا 26 بهمن ماه در تهران برگزار می شود، تصریح کرد: بنا به تأکید استاندار باید استان حضور قوی و پررنگی برای معرفی خراسان جنوبی در این نمایشگاه داشته باشد.
اشرقی خاطرنشان کرد: هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته، هویت فرهنگی و گردشگری و حتی فرصتی برای سرمایه‌‌گذاری استان است که باید از این فرصت استفاده کرد لذا شهرستان‌ها باید پای کار باشند.
معاون استاندار خواستار اجرای ورکشاب و برنامه‌های زنده در نمایشگاه شد و گفت: این برنامه‌ها سمبل هر شهرستان و سبب جذب گردشگر بیشتر می‌شود.
اشرفی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی حوزه گردشگری فرصت نابی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است، هزینه های نمایشگاه توسط بخش دولتی تأمین می‌شود اما شهرستان ها باید در این خصوص حس مشارکت داشته باشند.
هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ضمن ارائه گزارشی از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، بیان کرد: سال گذشته استان خراسان جنوبی با 428 متر در حوزه گردشگری و 350 متر در حوزه‌صنایع‌دستی و مشارکت 6 دستگاه اجرایی و 6 شهرداری در این نمایشگاه شرکت کرد که برون‌داد نمایشگاه بسیار موفق بود.
هادی شاه‌وردی گفت: سال گذشته چندین تفاهم نامه در فضای نمایشگاه منعقد شد و با حمایت استاندار و همدلی، مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی کار تیم خوبی رقم خورد و حضور استان بسیار قدرتمند بود و مهم‌ترین دستاوردهای استان در بخش‌های گوناگون گردشگری، صنایع‌دستی، نوآوری، قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به بازدیدکنندگان ارائه شد.
او ادامه داد: امسال استان خراسان جنوبی، با حدود 400 مترمربع فضای درخواستی با 16 غرفه برای معرفی استان در این نمایشگاه حضور خواهد داشت و در بین غرفه‌ها اجرای زنده صنایع‌دستی پیش‌بینی شده است.
شاه‌وردی گفت: سال گذشته پاویون استان ارگ کلاه‌فرنگی و ورودی استان نمای مدرسه شوکتیه بود که با استقبال خوب بازدیدکنندگان و گردشگران همراه بود و امسال برای طراحی استان از کاروانسراها که به تازگی ثبت جهانی شده‌اند و ایوان مسجد جامع قاین به عنوان یکی از مساجد فاخر استان استفاده خواهد شد.
او از آمادگی استان برای حضور فعال شهرستان‌ها خبر داد و گفت: 11 غرفه می‌تواند در اختیار شهرستان‌ها قرار بگیرد و با برنامه‌ریزی جامع هر یک از شهرستان‌ می‌توانند ظرفیت‌ها، جاذبه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را به خوبی معرفی کنند و از این فرصت بی‌نظیر استفاده کنند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا