صنایع‌دستی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی: زنان روستای جهانی خراشاد نمونه کامل زنان توانمند هستند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: زنان روستای جهانی خراشاد نمونه کامل زنان توانمند استان هستند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، فرشته اسدزاده بیان کرد: شرکت تعاونی‌های زنان روستای خراشاد، به‌عنوان احیاکننده صنعت و هنر توبافی و همت بالای زنان این روستا باعث شد تا این صنعت به فراموشی سپرده نشود، بلکه زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه و استان شود.
هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در روستای خراشاد 2 شرکت تعاونی و یک شرکت تولیدی وابسته است که هم‌اکنون بالغ‌بر 300 نفر عضو فعال در شرکت تعاونی زنان و همچنین 206 نفر در شرکت تعاونی هنر صنعت وزین عضویت دارند و خوشبختانه همه اعضای این شرکت مشغول به کار هستند و درآمد خوبی را از این طریق به دست می‌آورند.
شاه‌وردی افزود: شرکت تعاونی توبافی زنان خراشاد اولین شرکت تعاونی زنان روستایی است که موجب احیای هنر توبافی سنتی شد و اقدامات مهمی برای ثبت جهانی روستای خراشاد به عنوان روستای جهانی صنایع‌دستی انجام داد و به‌عنوان یکی از فعال‌ترین تعاونی‌های روستایی در سطح استان و کشور شناخته شده است.
او ادامه داد: 100 کارگاه کوچک و بزرگ حوله بافی در حال حاضر در این روستا فعال است که نسل‌اندرنسل به این حرفه مشغول هستند و میزان تولید سالیانه هر کارگاه به‌طور میانگین حدود 120000 متر پارچه است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: یک مجتمع کارگاهی با زیربنای 800 تا 1000 متر در این روستا پیش‌بینی شده که شامل مراحل رنگ‌ریزی، چله کشی، تولید و تبدیل خواهد بود.

 

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا