گردشگری

برگزاری دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان فردوس

دومین جلسه ستاد مدیریت نوروز 1402 به ریاست  فرماندار شهرستان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان و با حضور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، بخشدارن مرکزی و اسلامیه و اعضای ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری در مورخ 6 اسفند ماه برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در این جلسه روشن فرماندار شهرستان ضمن تاکید بر استفاده از تمام پتانسیل و توانمندی اعضای کمیته ها گفت : تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای توسعه گردشگری در شهرستان است و دستگاههای عضو ستاد برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی باید در آمادگی کامل باشند

رئیس ستاد مدیریت سفر نوروز 1402 شهرستان فردوس اظهار داشت: با توجه به موقعیت مناسب و قرار داشتن شهرستان در مسیر شاهراهای اصلی و ترانزیت، باید از این فرصت در راستای معرفی ظرفیت ها و توسعه گردشگری شهرستان استفاده و با فراهم نمودن امکانات، خدمات خوبی به مسافران ارائه دهیم .
فرماندار شهرستان نیز با اشاره به برگزاری جلسات متعدد ستاد خدمات سفر و کمیته های مربوطه، بر اجرای مصوبات تا حصول نتیجه تاکید و افزود: امسال نیز مقرر شده کمیته ارزیابی ستاد سفر به منظور بررسی روند فعالیت و اقدامات کمیته ها و اعضای ستاد تشکیل و از 15 اسفند ماه اقدامات و اجرای مصوبات رصد و در صورت کوتاهی مدیران برخورد خواهد شد .
مهندس روشن عنوان داشت: با توجه به فرصت باقیمانده تا شروع سفرهای نوروزی، نقاط حادثه خیز در محور های مواصلاتی و سطح شهرستان که بیشترین آمار تصادفات را داشته اند، بررسی و نواقص احتمالی رفع و یا تابلوهای هشدار دهنده در محل های مربوطه نصب گردد .
فرماندار شهرستان همچنین از اداره تبلیغات اسلامی و نهادهای مربوطه خواست با عنایت به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات عید نوروز، برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های فرهنگی و مرتبط با این ایام جهت بهره مندی مسافران انجام و نتایج آن به دبیرخانه ستاد ارسال گردد .

ایشان همچنین بر آمادگی دستگاههای امدادی و بحران و فعال بودن صنوف خدماتی شامل نانواییها، تعمیرکاران، صنف لوازم یدکی و … در این ایام تاکید نمودند .
مهندس اکبری معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری نیز با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان در زمینه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، مذهبی و ….خواستار همکاری همه جانبه اعضای ستاد در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در ایام نوروز شد .
وی همچنین بر استفاده از توان شهرداریها در زمینه معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان تاکید و اظهار داشت: شهرداریها نسبت به بهسازی و گلکاری ورودی های شهرستان، کمپ های گردشگری، پارک ها و میادین تا قبل از شروع سفرهای نوروزی اقدام نمایند .

کاظم شبنم زاده رئیس اداره میراث فرهنگی ؛ گردشگری و صنایع دستی و دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از مهمترین برنامه ها و اقدامات اجرایی ستاد سفر در نوروز 1402 از مسولین کمیته ها بخاطر برگزاری جلسات داخلی تشکر و خواستار اجرای برنامه های مصوب کمیته ها در طول ایام سفر شدند .
وی همچنین برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی و سوغات ؛ برگزاری نوروزگاه ها در کمپ های گردشگری و روستاهای هدف گردشگری ؛ بر پایی سیاه چادرهای های عشایری ؛ توزیع اقلام تبلیغاتی معرفی جاذبه های شهرستان ؛ برگزاری کاروان نوید عید نوروز با اجرای مراسم آیینی و سنتی ؛ اجرای بازیهای بومی و محلی ؛ و ……را از مهمترین برنامه های اجرایی نوروز 1402 شهرستان فردوس عنوان نمودند
.
وی همچنین افزود: شهرستان فردوس با وجود جاذبه ها و پتانسیل های بالایی نظیر آبگرم معدنی ؛ قنوات جهانی بلده ؛ مناطق کویری بکر و آثار تاریخی و فرهنگی و …..قابلیت تبدیل شدن به شهر مقصد گردشگری را دارد که خوشبختانه در سالهای اخیر در جهت توسعه و رونق این صنعت در آمد زا تلاش ها و اقدامات چشمگیری شده است .
در ادامه روسای کمیته ها به بیان گزارشی از برنامه های اجرایی خود در ایام نوروز پرداختند که برنامه های مربوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس
دکمه بازگشت به بالا