گردشگری

برگزاری دوره‌های آموزش گردشگری برای استقبال از فصل گردشگری خراسان جنوبی

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: با شروع دوره‌های کوتاه مدت آموزش گردشگری به استقبال فصل گردشگری خراسان جنوبی می‌رویم.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی بیان کرد: صنعت گردشگری استان این روز‌ها در حال تحول قابل توجه‌ای است.
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع خراسان جنوبی افزود: برای فعالیت‌های حرفه‌ای در این حوزه باید عناصر اصلی آن را مانند کیفیت و قابل رقابت بودن در نظر گرفت که این کار در سطح حرفه‌ای با آموزش‌های اصولی و درست امکان پذیر است و با توجه به در پیش بودن فصل گردشگری استان و لزوم بالا بردن کیفیت خدمات گردشگری، از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت انجام شد.
عربی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی کوتاه مدت شامل مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، راهنمایان فرهنگی و تاریخی، بلدهای محلی است و با وجود دو موسسه تخصصی آموزش گردشگری در استان (علوم خیام و عمران شریف) نیاز استان به برگزاری کارگاه‌های تخصصی حوزه گردشگری مرتفع می‌شود.
او گفت: با توجه به نیاز شهرستان‌های طبس و فردوس که بیشترین حجم تردد مسافران و گردشگران را در استان دارند این دوره‌ها بصورت ویژه در این شهرستان‌ها طراحی و اجرا می‌شوند.
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع خراسان جنوبی افزود: از هفته جاری دوره آموزشی راهنمایان ایرانگردی-جهانگردی (فرهنگی – تاریخی) در شهرستان طبس آغاز شده است و علاقه مندان به حضور در این دوره فرصت دارند تا پایان هفته جاری نیز نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
عربی گفت: این دوره‌های آموزشی در مرکز استان نیز به زودی و با تکمیل ظرفیت آغاز خواهند شد .

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا