صنایع‌دستی

رویداد بزرگ صنایع‌دستی و برگزاری نمایشگاه در مجموعه میراث جهانی باغ اکبریه

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت: همزمان با روز جهانی و هفته گرامیداشت صنایع‌دستی، نمایشگاه و تولید زنده صنایع‌دستی با عنوان «رویداد بزرگ صنایع‌دستی» با همکاری پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه و موسسه فرهنگی، هنری چهاردرخت در مجموعه میراث جهانی باغ اکبریه برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمدعلی جنتی‌فر بیان کرد: این نمایشگاه با حضور جمعی از صنعتگران فعال صنایع‌دستی در راستای توسعه و ترویج هنر _ صنعت‌‌های بومی استان و به مدت 6 روز در محل بازارچه صنایع‌دستی میراث جهانی باغ اکبریه، برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت: علاوه بر غرفه‌های فروش محصولات، در 18 رشته، آموزش و تولید زنده صنایع‌دستی برای آشنایی عموم مردم با شیوه‌های تولید نیز در حال انجام است که علاقه‌مندان ضمن آشنایی اولیه با شیوه‌های تولید محصولات صنایع‌دستی به کلاس‌های آموزشی هرکدام از رشته‌های موردتقاضا معرفی خواهند شد.
جنتی‌فر افزود: این رویداد برای اولین بار در سطح استان برگزار شده و امیدواریم با حمایت و همکاری هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان در آینده نیز بتوانیم این برنامه را که گام مهمی برای معرفی صنایع‌دستی و کشف و جذب افراد مستعد در این زمینه است، در سطح شهرستان اجرا کنیم.
او گفت: این نمایشگاه از 20 خرداد لغایت 26 خردادماه همه‌روزه از ساعت 16 لغایت 20 پذیرای میهمانان و همشهریان گرامی خواهد بود.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان بیرجند

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان بیرجند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا