صنایع‌دستی

وجود 5 هزار صنعتگر آموزش‌دیده در بیرجند

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت: 5هزار صنعتگر آموزش دیده در بیرجند داریم که حدود 3 هزار نفر از این صنعتگران در قالب تولیدات خانگی و فروشگاه‌های تولیدی فعال هستند و به عنوان قطب گردشگری و اقتصادی شهرستان محسوب می‌شوند
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمدعلی جنتی‌فر بیان کرد: 96 صنعتگر شهرستان بیرجند با حضور در 44 غرفه در نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند.
رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند با بیان اینکه شهرستان بیرجند جزو شهرستان های برتر در حوزه جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری است، گفت: حدود 180 اثر تاریخی ثبت شده را در این شهرستان داریم.
او از بافت تاریخی بیرجند به عنوان بهترین های جاذبه تاریخی استان یاد کرد و افزود: بافت‌های تاریخی بیرجند جزو جاذبه های اصلی گردشگری بیرجند هستند.
جنتی‌فر گفت: باغ اکبریه بیرجند هم در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است، روستای جهانی خراشاد در زمینه پارچه‌بافی جایگاه خوبی دارد، همچنین بندها، آبشارها و رشته کوه باقران از جاذبه‌های طبیعی بیرجند محسوب می‌شوند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا