گردشگری

برگزاری ششمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قاینات

ششمین جلسه ستاد سفر 1402 شهرستان قاینات با حضور اعضا و به ریاست فرماندار و رئیس ستاد شهرستان برگزاری شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد محمدی در این جلسه از قاینات به‌عنوان پایتخت زرشک و زعفران جهان نام برد.
فرماندار قاین پس از برشمردن تعدادی از آثار تاریخی شاخص و فاخر شهرستان، در مورد ایالت قهستان گفت: این ایالت درگذشته و حال مرکز رشد و پرورش شخصیت‌های علمی و مذهبی گرانقدری بوده است.
محمدی سپس تعدادی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان را نام برد که این روزها با آغوشی گشاده، میزبان مسافران و زائران هستند و اضافه کرد: به دستور استاندار برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران در نوروز، 6 جلسه برگزار شده و ۱۲ کمیته ذیل ستاد به‌طور در جلساتی جداگانه، مسائل مربوط به کمیته را پیگیری کرده‌اند.
فرماندار قاینات ادامه داد: تعداد ۵ ایستگاه خدمات سفر نوروزی در ۵ نقطه شهری، قاین، خضری دشت بیاض، آرین‌شهر، نیمبلوک و اسفدن در حال خدمات‌رسانی به مسافرین هستند، همچنین ۵ بازارچه صنایع‌دستی و سوغات محلی و سیاه‌چادر عشایری و خدمات امدادی ایجاد شده است.
محمدی بابیان اینکه پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر به مسافرین ارائه خدمات می‌کنند، افزود: پایگاه‌های امنیتی و انتظامی در محورهای شهرستان مستقرند، همچنین اورژانس و گشت پلیس نیز با همکاری ادارات تقویت شده و در خدمت مسافرین هستند.
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان با تقدیر بابت فضاسازی شهری، نصب المان، کاشت گل و ده ها اقدام عیدانه دیگر توسط شهرداری‌ها افزود: روحانیون برای برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به مسائل شرعی در ایستگاه‌های خدمات سفر در ساعاتی قبل از نماز مستقر می‌شوند.
در ششمین جلسه ستاد سفر 1402 قاینات که با حضور بازرس ویژه استانداری برای ارزیابی عملکرد شهرستان‌ها برگزار شد، او از اقدامات و فعالیت‌های ستاد در شهرستان قاینات ابراز رضایت کرد و از آن به‌عنوان الگوی مطلوب یاد کرد.
هم‌چنین اداراتی ازجمله شبکه بهداشت و درمان، دبیرخانه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، پلیس راهور، شهرداری، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گزارشی از روند پیگیری مصوبات و نتایج ارائه دادند. آسیب‌شناسی فعالیت‌ها، بررسی مصوبات جلسه قبل و اقدامات انجام‌شده از دیگر برنامه‌های جلسه بود.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان قاینات

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات
دکمه بازگشت به بالا