گردشگری

بازدید مشترک از رستوران‌های بین‌راهی بخش دیهوک شهرستان طبس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: بازدید مشترک کارشناسان اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس، نماینده بخشداری دیهوک و نماینده شبکه بهداشت و درمان دیهوک از رستوران‌های بین‌راهی بخش دیهوک انجام شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: هدف از این بازدید نظارت بر عملکرد رستوران‌های سطح شهرستان، خدمات‌رسانی، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نحوه پذیرایی آن‌ها از مسافرین و شهروندان است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: صاحبان و کارکنان رستوران‌ها نقش مهمی‌ در تأمین سلامت مردم بر عهده‌ دارند و درواقع معرف فرهنگ کهن و غنی منطقه هستند و همواره باید ضمن حساسیت نسبت به این موضوع که نماینده شهرستان در مواجه با گردشگران و مراجعین هستند، رعایت اصول بهداشتی به‌منظور حفظ سلامت مشتریان در دستور کار آنان باشد.
عرب با تأکید بر استمرار و تشدید بازدیدها از مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران‌ها و واحدهای اقامتی در ماه‌های پایانی سال، افزود: توجه به مراکز تهیه و فروش مواد غذایی مانند رستوران‌ها و غذاخوری‌ها در سلامت مردم نقش مهمی دارد و این ‌توجه و نظارت باید در قسمت‌های مختلف ازجمله نوع مواد و اقلام‌مصرفی، محیط آشپزخانه، میز تهیه غذا، ظروف، بهداشت فردی کارکنان و … صورت بگیرد تا از انتقال آلودگی‌ها به افراد جلوگیری و سلامت مردم تأمین شود.
او گفت: در این بازدید وضعیت سلامتی کارکنان، نحوه ارتباط و برخورد با مشتری، وضعیت لباس خدمه، کنترل معتبر بودن کارت بهداشتی، وضعیت انبار مواد غذایی، سالن پذیرایی و آشپزخانه، سالم بودن مواد غذایی، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و… توسط کارشناسان حاضر موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت و برای رفع اشکالات، تذکرات به متصدیان واحدها داده شد.

 

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس
دکمه بازگشت به بالا