گردشگری

رونق گردشگری خراسان جنوبی با 14 روستای هدف گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی در حال حاضر تعداد 14 روستای هدف گردشگری مصوب دارد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی بیان کرد: روستاهای افین، فورگ، خور، کریمو، باغستان، خرو، اصفهک، ازمیغان، نایبند، سرند، ملوند، پیرحاجات، ماخونیک و چنشت، 14 روستای هدف گردشگری استان در حال حاضر هستند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی تاکید کرد: ملاک اینکه یک روستا در فهرست روستاهای هدف گردشگری کشور قرار بگیرد، فقط توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تعیین و مصوب می‌‌شود.
او افزود: روستاهای هدف گردشگری دارای منابع و جاذبه‌هایی همچون بافت‌های تاریخی ارزشمند و معماری زیبا، آثار تاریخی و فرهنگی شاخص و منحصربه‌فرد، صنایع‌دستی فاخر، آداب و رسوم خاص و یا چشم‌اندازهای طبیعی، تفرجگاه‌ها، مزارع، آبشارها و … هستند.
شاه‌وردی گفت: روستاهای استان ظرفیت‌های بالای دارند و در حال حاضر در استان یک روستای جهانی و یک روستای ملی در حوزه صنایع دستی داریم و یک روستای از استان نیز کاندیدای ثبت به عنوان دهکده جهانی گردشگری است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: روستاهای استان دارای جاذبه‌های دیدنی فراوانی هستند ولی اینکه علاوه بر این 14 روستا، روستایی به عنوان هدف گردشگری معرفی شود منوط به ارزیابی، رتبه‌بندی و انتخاب روستا از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و نمی‌توان طبق برداشت عموم و براساس سلایق یک روستا را به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی کرد و درخواست تامین زیرساخت های گردشگری را داشت.
او خاطر نشان کرد: روستاها و گردشگری روستایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و همیشه از دغدغه های این اداره‌کل بوده و تلاش کرده‌ایم نسبت به شناسایی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه‌ اقدام کنیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و در دست اقدام است. امیدواریم بزودی شاهد افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری در سطح استان باشیم.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا