گردشگری

انجمن میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس تشکیل شد

جلسه انجمن میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس با حضور معاونت امور سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان دبیر ستاد و دیگر اعضای انجمن در محل فرمانداری ویژه شهرستان طبس برگزار شد
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه طبس گفت: در این جلسه بحث انجمن‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تشکیل این انجمن رو در شهرستان خواهیم داشت و از ظرفیت‌های این نهاد استفاده خواهیم کرد و تشکیل انجمن بخش‌ها نیز توسط بخشداران انجام خواهد شد.
محمد عرب رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس ضمن قرائت دستورالعمل و اساسنامه تشکیل انجمن، هدف از تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی را صیانت از میراث‌فرهنگی و توسعه و پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث‌فرهنگی و توسعه و ترویج صنایع‌دستی و رونق گردشگری عنوان کرد.
عرب گفت: ما در سطح شهرستان بیش از 450 اثر شناسایی شده داریم که 64 اثر ثبت آثار تاریخی، 12 اثر ثبت میراث طبیعی و 8 اثر ثبت آثار معنوی شده‌اند که مجموعاً 84 اثر به‌نام شهرستان در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است. از مجموع 14 روستای هدف گردشگری استان، 7 روستا را در شهرستان طبس داریم که هنوز روستاهایی هست که دارای قابلیت تبدیل شده به هدف گردشگری هستند.
او ضمن قرائت لیست اعضای حقوقی انجمن گفت: علاوه بر اعضای حقوقی و حقیقی که امروز مشخص خواهند شد ، متناسب با موضوع جلسه و تصویب اعضا، می‌توانیم از حضور فعالین و صاحبنظران بنا به موضوع مورد بحث در جلسات بعنوان میهمان استفاده کنیم.
در این جلسه اعضا پس از بحث و تبادل نظر اعضای حقیقی، معتمدین، نائب رئیس و حسابدار انجمن را با رای اکثریت اعضا مشخص کردند که در جلسات آتی انجمن حضور خواهند داشت. همچنین ساماندهی مناطق گردشگری خارج از محدوده شهر و روستا مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا