گردشگریمدیرکل

تجمیع ظرفیت های استان برای خدمت به مردم در آستانه مسافرت های نوروزی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دادن امید و شادی به جامعه و مردم، بالاترین سرمایه اجتماعی کشور محسوب می‌شود و نوروز فرصت مناسبی برای ایجاد نشاط اجتماعی است.
ببه گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده با بیان این مطلب در همایش شهرداران استان که ذیل کمیته امور شهری ستاد اجرایی خدمات سفر برگزار شد، اظهار داشت: مردم در مناسبت‌های ۶ ماه اخیر نشان دادند محکم و با اراده پای ارزش‌های انقلاب و نظام ایستاده‌اند لذا نوروز فرصتی برای قدردانی از این حماسه‌های مردمی است و همه دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل خدمات سفر باید پای کار باشند.
وی افزود: علیرغم همه تلاش‌های جهانی برای اینکه امسال جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار نشود اما به همت مردم و خواست الهی در هجمه ای کاملاً نابرابر و جنگ فوق‌العاده خاص ترکیبی، ۶ ماه سخت را پشت سر گذاشتیم.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۳ آبان امسال نمونه نداشت و دشمنان باید می‌فهمیدند که ۲۲ بهمن هم چگونه خواهد بود لذا حماسه‌ای رقم خورد که در ۴۴ سال گذشته بی‌سابقه است و حتی تصور چنین حضوری را نداشتیم.
وی عنوان کرد: فشارهای روانی بر مردم تحمیل شده اما با همت همگانی این دوران طی شد و ۲۲ بهمن آبی بر آتش معاندان بود.
عباس‌زاده گفت: اکنون در آستانه نوروز وظیفه سنگینی بر دوش دستگاه‌های اجرایی و مدیران است زیرا مردم شایسته خدمت بی‌منت هستند و مصداق خدمت به این مردم و ملت تاریخ‌ساز که پای نظام خود ایستاده‌اند ویژه‌تر دیدن ستاد سفرهای نوروزی است.
وی افزود: در ارائه خدمت نباید هیچ تبعیضی قائل شویم تا انعکاسی از انسجام ملی به دنیا نشان داده شود.
معاون عمرانی استاندار گفت: به بهانه آغاز سال نو مردم جشن‌های ملی را پیش‌بینی می‌کنند لذا باید شرایط لازم آماده شود تا به بهترین وجه مردم احساس شادی و آرامش کنند.
وی تأکید کرد: اگر با همه توان ظرفیت‌ها را تجمیع کنیم می‌توان آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای را هم در نوروز پیش رو کاهش داد.
عباس‌زاده با تأکید بر اینکه متأسفانه آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان به نسبت کشور بالاتر است و متذکر شد: وضعیت جاده‌ها و اقلیم منطقه و نیز ترددهای بیشمار هم در بروز این تصادفات مؤثر است.
وی عنوان کرد: اگرچه مردم هم باید اصول ایمنی و رانندگی را رعایت کنند ولی از هر ظرفیتی باید استفاده کنیم تا آمار تصادفات کاهش پیدا کند و براساس آمارهای ارائه شده تلفات تصادفات درون شهری به ویژه در مرکز استان نگران‌کننده بوده که نیازمند اقدامات ویژه است.
معاون استاندار بر ارائه خدمات شاخص در نوروز ۱۴۰۲ تأکید کرد و گفت: مردم باید به آرامش نسبی در فصل سفر برسند و فراهم کردن شرایط لازم از وظایف مسئولان در بخش‌های مختلف است.
وی افزود: ایجاد شور و هیجان در کلیه شهرها به ویژه شهرهایی که محل عبور مسافران است، اهمیت دارد لذا تغییر سیما و منظر شهری مورد تأکید است و باید خدمات شهری افزایش یابد.
عباس‌زاده از تشکیل ستاد خدمات سفر و ۱۲ کمیته مربوطه در استان خبر داد و گفت: شهرداری‌ها در این میان نقش مهمی دارند چون شهرها کانون جمعیتی هر منطقه است.
وی با بیان اینکه هدف اقامت مسافران عمدتاً شهرهاست، تصریح کرد: ۳۱ شهر خراسان جنوبی باید برنامه‌های ویژه نوروزی برای پذیرش مسافران را ارائه دهند تا با همکاری و هم‌افزایی از همه ظرفیت ‌ها استفاده کنیم و سفرهای خوبی برای مردم رقم بخورد.
معاون استاندار اظهار داشت: نوروز متعلق به همه مردم بوده و جزو فرهنگ عمومی کشور است لذا هم شهرها، هم روستاها در برنامه‌های نوروز دخیل هستند.
وی گفت: شهرداران و اعضای شوراهای شهر با خلاقیت طرح‌هایی را ارائه دهند تا رویدادهای نو و جذاب رقم بخورد و مورد رضایت مردم قرار گیرد.
عباس‌زاده افزود: برخی کارها نیازمند اعتبارات کلان نیست بلکه خلاقیت، استفاده از فکر نو و تجربیات دیگر شهرها می‌تواند منجر به اقدامات جدید شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: امسال ۴۰۰ بنای تاریخی استان برای بازدید گردشگران پیش‌بینی شده و راه‌اندازی ۵۸ بازارچه صنایع دستی با حدود ۵۸۳ غرفه برای نوروز ۱۴۰۲ مدنظر است.

در این جلسه که با حضور سه تن از مدیران کل استان (مدیران کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، راه و شهرسازی و نهاد کتابخانه های عمومی ) برگزار گردید ، شهرداران استان پیرامون موضوعات مرتبط با هر یک از دستگاه های زیربط مسائل و مشکلات و پیشنهادات خویش را ایراد نمودند .

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا