گردشگری

ایده و خلاقیت، اولویت صدور مجوز طرح‌های گردشگری در شهرستان طبس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: اتخاذ رویکرد تحولی و ایده و خلاقیت جدید، اولویت صدور مجوز طرح‌های گردشگری در شهرستان طبس است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: شهرستان طبس به‌عنوان سومین ژئو‌پارک جهانی کشور عزیزمان، دارای ظرفیت‌های متعدد و متنوعی در حوزه گردشگری و صنایع وابسته به این حوزه است و ارتقاء سطح کیفی و کمی تأسیسات گردشگری اعم از هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی، سفره‌خانه، رستوران‌ها، مجتمع‌های گردشگری، دفاتر و آژانس‌های خدماتی مسافرتی و … از اولویت برنامه‌های این اداره با استفاده از توان فعالان و سرمایه‌گذاران بومی و دلسوز منطقه و همکاری و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی در شهرستان و حمایت و پشتیبانی فرمانداری و ادار‌ه‌کل متبوع است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: شهرستان طبس از نعمت وجود بارگاه متبرک و منور حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) بهره‌مند است و بعنوان قطب گردشگری مذهبی شرق کشور، همه‌ساله و تقریباً در تمام ماه‌های سال میزبان زائران عزیزی است که از اقصی نقاط ایران برای زیارت این بارگاه منور به شهرستان طبس سفر می‌کنند.
عرب افزود: در حال حاضر کل تأسیسات گردشگری فعال شهرستان 62 مورد شامل: هتل، آژانس گردشگری، اقامتگاه بوم گردی و سفره‌خانه سنتی هستند و 8 مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در شهرستان فعال هستند و ظرفیت اقامت واحدهای گردشگری شهرستان بیش از 1100 نفر در شبانه‌روز است. حدود 15 طرح گردشگری در حال اجرا است که به‌زودی به بهره‌برداری خواهند رسید و برای بیش از 10 طرح دیگر در حال صدور موافقت اصولی هستیم و سرمایه‌گذاران جدید ملزم به ارائه و اجرای طرح‌های نو، باکیفیت و همگن و سازگار با بافت فرهنگی شهرستان و مناطق شهری و روستایی هستند.
او بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به سال جدید و آغاز مسافرت‌های نوروزی، عملکرد فعالان این بخش با نظارت بیشتری رصد می‌شود و با متخلفان و برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز برخورد خواهد شد. در این زمینه همچنین نیاز به همکاری و همراهی دستگاه‌های فرهنگی و ارائه و اجرای برنامه‌های متناسب بافرهنگ منطقه برای معرفی و تأثیرگذاری بیشتر مقوله‌های فرهنگی شهرستان بر گردشگران هستیم تا بتوانیم فرهنگ و تاریخ کهن و ناب مردمان خونگرم و مهمان‌نواز شهرستان را به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه و ظرفیت به نمایش بگذاریم و معرفی کنیم.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا