گردشگری

فرماندار سربیشه: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت‎های مردمی عامل مهم رونق بخشی گردشگری سربیشه است

فرماندار شهرستان سربیشه هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت‎های مردمی را عامل مهم رونق بخشی گردشگری سربیشه دانست.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمدرضا لکزایی در دیداربا مسئول و پرسنل میراث‌فرهنگی شهرستان به مناسبت هفته گردشگری ضمن تبریک هفته گردشگری و تشکر از فعالیت‌ها و اقدامات در خور میراث‌فرهنگی به اهمیت صنعت گردشگری و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی آن اشاره کرد.
فرماندار شهرستان سربیشه گفت: همه دستگاه‌ها باید با هم‌افزایی با یکدیگر نسبت به تامین و تکمیل زیرساختهای حوزه گردشگری همکاری کرده و ظرفیت‎های مردمی و استفاده از آن را عامل مهم رونق بخشی حوزه گردشگری شهرستان است که باید با برنامه‌ریزی منسجم نسبت به آن اهمیت بیشتری قائل شد.
لکزایی با قدردانی از تلاش بخش‌های مختلف در توسعه گردشگری شهرستان و پیگیری مسایل فرهنگی و اجتماعی منطقه، گفت: استفاده مناسب از ظرفیت‌های گردشگری زمینه توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان را فراهم می‌کند که زمینه‌ساز اشتغال و یکی از درآمدزاترین صنعت‌های پاک و مورد توجه مردم است.
او ادامه داد: فرمانداری به منظور همکاری و حمایت جهت معرفی بهتر و ارتقاء میراث‌فرهنگی و گردشگری در سطح شهرستان همکاری لازم را دارد.
هادی حق‌پناه، مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته گردشگری به ارائه گزارشی از اهم اقدامات و عملکرد نمایندگی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت و گفت: نگاه مجموعه میراث‌فرهنگی شهرستان به برنامه‌ریزی و زمینه جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف است که با دیدگاه مورد تقدیر فرمانداری شهرستان در دو سال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه گردشگری شهرستان صورت گرفته است.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه ادامه داد: از سربیشه به عنوان دیار روستاهای شگفت انگیز خراسان جنوبی یاد می شود چرا که رنگی‌ترین روستای استان (چنشت) و ماخونیک (روستای لی لی پوت) در این شهرستان قرار دارد که این دو روستا نیز به واسطه ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود جایگاه منحصر به فردی در جذب گردشگری استان دارد.
حق پناه خاطر نشان کرد: علاوه بر این سربیشه دارای محوطه های تاریخی شناسایی شده نیز است که هر کدام در نوع خود گوشه‌ای از تاریخ این سرزمین کهن را در خود جای داده و مطمئنا در رونق بخشی در حوزه گردشگری موثر خواهد بود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا