گردشگری

حضور فعال مجموعه‌های گردشگری شهرستان فردوس در مهمترین رویداد گردشگری کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس از حضور فعال مجموعه‌های گردشگری شهرستان فردوس در مهمترین رویداد گردشگری کشور خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده در نشست هم‌اندیشی با مدیران و فعالان گردشگری فردوس، با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته به عنوان مهمترین رویداد ملی گردشگری کشور در مورخ ۲۳ الی ۲۷ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین اللملی تهران عنوان کرد: این جلسه با هدف هماهنگی بین بخشی و‌در راستای هم‌افزایی و تعامل ادارات مربوطه و فعالان حوزه گردشگری برای مشارکت بهتر در رویداد مذکور با حضور روسای شوراهای اسلامی و شهرداران فردوس، اسلامیه و باغستان و مدیران تاسیسات گردشگری در محل دفتر شورای اسلامی شهر فردوس برگزار می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس اظهار کرد: حضور در این نمایشگاه علاوه بر تعامل فعالان حوزه گردشگری، فرصتی مناسب برای معرفی هرچه بیشتر توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده فردوس است.
شبنم‌زاده با اشاره به اهمیت تبلیغات و نقش تاثیرگذار فعالان حوزه گردشگری در معرفی و جذب گردشگر گفت: فعالین مختلف حوزه گردشگری اعم از مراکز اقامتی و بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان گردشگری با برنامه‌ریزی جامع و با حضور در این نمایشگاه، تبلیغات مربوط به معرفی توانمندی‌های خود را در سطح ملی و بین‌المللی انجام دهند.
او ادامه داد: با توجه به فرصت به‌وجود آمده و مشارکت همه ابعاد گردشگری کشور بویژه حضور تورلیدرهای برتر کشور در رویداد مذکور، امیدواریم با همکاری و انسجام میان بخش‌های خصوصی بتوانیم علاوه بر معرفی ظرفیت‌های بالای گردشگری شهرستان، زمینه تسهیل سفر گردشگران داخلی و خارجی به شهرستان را فراهم کنیم.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس با بیان این‌که حضور در این نمایشگاه می‌تواند نقش مهمی در تحقق شعار فردوس، شهری برای گردشگری داشته باشد، اظهار کرد: انتظار می‌رود با تعامل و همراهی شایسته بخش خصوصی و دولتی، توانمندی‌های حوزه گردشگری شهرستان معرفی و زمینه حضور و ماندگاری گردشگران در شهرستان فراهم شود.
علیپرست رئیس شورای اسلامی شهر فردوس ضمن تشکر از هماهنگی و برگزاری جلسه و اشاره به اهمیت مقوله گردشگری عنوان کرد: گردشگری صنعتی است که بیش از هر چیزی به تبلیغات و معرفی خدمات و جاذبه‌ها نیاز دارد، این صنعت با دیده شدن توسعه پیدا می‌کند و نمایشگاه‌ها، محلی برای دیده شدن هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر فردوس همچنین بر همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شهرداری‌ها با فعالان حوزه گردشگری به منظور حضور فعال در رویداد مذکور و معرفی ظرفیت‌های شهرستان تاکید کرد.
در ادامه جلسه مدیران و فعالان گردشگری و مراکز اقامتی شهرستان نیز ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود، آمادگی مجموعه را برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی تهران اعلام کردند.
در این جلسه مباحثی از جمله نحوه مشارکت بخش خصوصی و… ، تولید محتوا و کلیپ‌های معرفی جاذبه‌ها، اجرای موسیقی سنتی توسط استاد بیتانه بعنوان گنجینه زنده بشری در رشته دو تار نوازی در محل غرفه استان، تهیه پکیچ و بسته‌های سفر، تامین وسیله نقلیه و ….مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا