گردشگری

اعلام زمان برگزاری آزمون جامع گردشگری (۲۷ مرداد ۱۴۰۲) و نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون

اعلام زمان برگزاری آزمون جامع گردشگری (۲۷ مرداد ۱۴۰۲) و نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون
نکات و تذکرات مهم و ضروری برای فراگیران آزمون جامع 27 مرداد 1402

برابر اعلام دفتر مطالعات و آموزش وزارت میراث فرهنگی ، زمان برگزاری و نکات مهم آزمون جامع مدیران فنی دفاتر، مدیریت عمومی تاسیسات – راهنمایان ایرانگردی جهانگردی (فرهنگی)و راهنمایان طبیعت گردی به شرح زیر است
زمان ازمون دوره های:

✅راهنمایان_فرهنگی_داخلی_بین_المللی(ایرانگردی جهانگردی):از 8:30 الی 11
✅راهنمایان_طبیعت_گردی (اکوتوریسم): از ساعت 8:30 الی 10:40
✅مدیریت_عمومی_تاسیسات_گردشگری: از ساعت 8:30 الی 11
✅مدیران_فنی_بند_ب_دفاتر_خدمات_مسافرتی: از ساعت 11:30 الی 13:20

1- داوطلبان می‌توانند از روز دوشنبه 26/04/1402لغایت 4/05/1402 از طریق سامانه جامع آموزش گردشگری به آدرس edutourism.mcth.ir اقدام به ثبت درخواست و بارگذاری مدارک مربوطه نمایند.

2- منابع آزمون جامع به تفکیک هر دوره در پنل آموزشی فراگیران قابل‌رؤیت و دریافت می‌باشد.

3- وظیفه تأیید مدارک بارگذاری شده و اطلاعات مربوط به دوره فراگیران در گام نخست با خود فراگیر و در گام بعدی با موسسه آموزشی مربوطه و مسئول آموزش استان می‌باشد. بدیهی است هرگونه مغایرت در اطلاعات آموزشی فراگیران تا قبل از تأیید موسسه می‌بایست اصلاح گردد. لازم است تأکید گردد که صدور گواهی‌نامۀ پایان دورۀ فراگیران بر اساس اطلاعات مندرج در سامانۀ ثبت‌نام می‌باشد و در صورت مغایرت در هر یک از موارد فوق، اعتراض داوطلبان مسموع نخواهد بود
.
4- با توجه به اینکه با پرداخت وجه مربوط به آزمون فرایند ثبت‌نام فراگیر به اتمام می‌رسد، لذا تأکید می‌گردد فراگیران تا قبل از اتمام زمان ثبت‌نام نسبت به ثبت درخواست شرکت در آزمون خود اقدام و امکان واریز وجه مربوط به ثبت‌نام را از خود سلب ننمایند.

5- با توجه به امکان انتخاب محل برگزاری آزمون، فراگیران مجاز به انتخاب استان موردنظر خود در بازه زمانی ثبت‌نام از پنل آموزشی خود بوده و به درخواست‌های ارسالی بعد از بازه زمانی فوق به‌هیچ‌عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد. بدیهی است چنانچه استانی دارای فراگیر جهت برگزاری آزمون جامع نباشد درخواست مذکور لغو و فراگیر موظف به شرکت در آزمون جامع در استان آموزش‌دیده خود خواهد بود.

6-نمره قبولی در تمامی دروس آزمون برای فراگیران حضوری 10 و برای فراگیران غیرحضوری 12 می‌باشد.

7- فراگیرانی که به هر دلیل موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی در یک یا چند درس از دروس آزمون جامع دوره‌های پیش نگردیده‌اند، می‌توانند با رعایت بازه تعریف‌شده جهت اتمام فرایند آموزشی (تذکر شماره 8) در آزمون ثبت‌نام و در همان درس یا دروس مردود شده بر اساس منابع و سرفصل‌های ارائه‌شده از سوی دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری در آزمون شرکت نمایند.

8- بر اساس بخشنامه شماره 282/92240 مورخ28/1/92 فراگیران مجاز به شرکت در بیش از 3 نوبت آزمونی متوالی نبوده و در صورت عدم موفقیت در کسب نمره قبولی در تمام دروس طی 3 نوبت مذکور، می‌بایست در تمامی دروس آزمون مجدداً شرکت نموده و موفق به کسب نمره قبولی گردند.

9- دانشجویان ترم‌های آخر و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با گردشگری با عناوین «مدیریت جهانگردی» و «جغرافیا و برنامه‌ریزی توریسم» ملزم به حضور در دوره‌های آموزشی مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و راهنمایان ایرانگردی و گردشگری نبوده و در صورت تمایل می‌توانند صرفاً با شرکت در آزمون جامع و مصاحبه پایان دوره و کسب حدنصاب نمره قبولی 12 از طریق ثبت‌نام در یکی از مؤسسات مجری دوره‌های آموزشی گردشگری مجاز به دریافت گواهینامه پایان دوره موردنظر می باشند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا