گردشگری

پیام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی به مناسبت هفته گردشگری

پیامبر گرامی اسلام (ص):
سیّدُ القَومِ خادِمُهُم فی ‌السَّفَر
آقا و سَرور قوم آن کسی است که در سفر، خدمتگزار و قائم به خدمات ایشان باشد. (المحجّه‌البَیضاء، ج ۴، ص ۶١)
گردشگری بزرگ‌ترین و سریع‌ترین صنعت در جهان شناخته شده و دارای رشدی پایان‌ناپذیر است. گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه و پیشران اقتصادی، فرصت منحصربه ‌فردی برای همه است تا با همکاری یکدیگر نقش آن را به‌عنوان یک فعالیت بزرگ بشر، در ایجاد آینده‌ای بهتر برای مردم، ترفیع دهیم. شعار امسال هفته گردشگری با عنوان ” تفکری دوباره برای گردشگری “دقیقا مبین همین موضوع مهم است.
خراسان جنوبی با آثار طبیعی، تاریخی و جهانی خود و صنایع دستی فاخر و کـهن در مسیر توسـعه گردشگری قرار گرفته است و سیاست وزارتخانه متبوع نیز تعریف مسیرها و مقصدهای جدید و کمتر شناخته شده گردشگری اسـت تا در این راسـتا بتوانیـم بخش عظیمی از اقتصاد گردشگری را به حرکت دربیاوریم.
وقتی به روند رو به رشد صنعت گردشــگری نگاهی می اندازیم ، میهـمان‌نوازی مردم این خطه بزرگترین جذابیـت گردشگری در این استان است و در کنار این جذابیت، آثار تاریـخی و گردشگری فراوانی در اسـتان است که هـمگی در کنار هم زمینه ساز توسعه این صنعت مهم را فراهم می کند. بر متخصصان و فعالان این حوزه پوشیده نیست که خراسان جنوبی استانی است که میتواند حرف های زیادی در حـوزه جذب گردشـگردر کشور داشته باشد. اقامتـگاههای بوم‌گردی زیبــا و منحصر بفرد، روستاهای زیبا و شگفت انگیز، بافت‌های تاریخی شهری و روســتایی جذاب و فعالیـن متخصص و مـجرب همه و همه می تواند کمک حال صنعت گردشگری استان باشد.
اینجانب با تبریک هفته گردشگری و ارج نهادن به زحمات و تلاش های فعالین عرصه گردشگری در تمامی بخش های دولتی و خصوصی، امیدوارم بتوانیم شاهد شکوفایی این صنعت و رونق هر چه بیشتر آن برای رشد فراگیر در استان باشیم.
هادی شاه‌وردی
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا