گردشگری

جلسه هم‌اندیشی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان طبس برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: جلسه هم‌اندیشی مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی شهرستان طبس و اعضای هیئت مدیره انجمن اقامتگاههای بوم گردی استان برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب صبح شنبه در جلسه هم‌اندیشی مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی شهرستان طبس و اعضای هیئت مدیره انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان طبس با ارائه گزارشی از وضعیت بوم‌گردی‌های شهرستان طبس گزارشی بر تمدید و بروز رسانی پروانه فعالیت واحدها تاکید کرد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: از ابتدای پاییز این دومین جلسه‌ای است که برای تأسیسات گردشگری برگزار می‌شود و همانند گذشته بر رعایت مسئله عفاف و حجاب و برنامه‌ریزی و استفاده از روش‌های مبتکرانه در این خصوص تأکید داریم.
عرب افزود: موضوع استانداردسازی از الزامات قانونی و بخشنامه های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده که منافع آن متوجه بهره‌برداران و مدیران اقامتگاه‌ها است.
علی اکبرزاده، معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان طبس اظهار کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل انجمن بوم‌گردی خیلی از مشکلات و دغدغه‌ها از طریق انجمن مرتفع خواهد شد.
اکبرزاده ادامه داد: با کمک و همراهی که وجود خواهد داشت به سمت کاهش مشکلات پیش می‌رویم.
اوافزود: یکی از مهمترین مسائل و موضوعات در مورد گردشگری بحث آسیب‌های فرهنگی و عدم رعایت حجاب توسط تورهای گردشگری است.
معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان طبس ادامه داد: لازم است دغدغه مسائل فرهنگی را داشته باشیم و همچون گذشته در این مورد با دستگاه‌های زیربط همکاری کنیم.
اکبرزاده در پایان خواست: در مورد زیرساخت ها نیز گزارشی توسط میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهیه و به فرمانداری ارائه تا با اولویت پیگیری و حل و فصل شود.
مسعد کرباسچی، رئیس انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی استان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات گذشته انجمن و برنامه‌های پیش‌رو و مدنظر پرداخت.
مدیران اقامتگاه‌ها نیز در این جلسه به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند و بر نرخ‌گذاری صحیح تأکید کردند، همچنین اکثر اقامتگاه‌ها شفاف‌سازی در مورد استانداردسازی که در حال انجام بوده را خواستار شدند و مشکلات زیرساختی خود را بیان کردند.
در این جلسه همچنین ذکر مصیبت حضرت زهرا س توسط مداح اهل بیت انجام شد و حاضرین دقایقی به عزاداری پرداختند.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا