گردشگری

آیین بزرگداشت برداشت زرشک و زعفران در قاین برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: آیین بزرگداشت برداشت زرشک و زعفران در قاین برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده بیان کرد: با حضور معاون امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، مراسم افتتاح نمایشگاه جانبی صنایع غذایی تبدیلی بخش کشاورزی، صنایع‌دستی، فنی و حرفه‌ای، شرکت‌های دانش بنیان مرکز رشد واحدهای فناور با 45 غرفه در محل دانشگاه آزاد اسلامی قاین برگزار شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات افزود: برپایی سیاه چادر عشایری از دیگر برنامه‌های آیین بزرگداشت برداشت زرشک و زعفران بود.
عباس‌زاده به عنوان مسئول کمیته برگزاری نمایشگاه جانبی اضافه کرد: شرکت‌های فعال صادراتی، ۱۰ شرکت دانش بنیان و فعالان ۲۵ واحد صنایع‌دستی، علاوه بر ۱۰ غرفه ویژه عرضه محصولات خاص زرشک شهرستان قاینات در این نمایشگاه که به مدت 2 روز پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود حضور دارند.
او گفت: برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و نکات در این جشنواره را می‌توان بدین شکل توصیف کرد: جشنواره زرشک امسال به بخش خصوصی با هدف تحقق شعار مردمی سازی، نقش‌آوری و میدان‌داری بخش خصوصی و همراه کردن ساختارهای ملی با ظرفیت استان خصوصا محصولات کشاورزی با اولویت زرشک، توجه خاص به سه رکن اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای علمی ونوآوری در جشنواره با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان واگذار شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات افزود: معرفی زرشک به ایرانیان و جهانیان، حفظ نقش هویتی زرشک برای استان، ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در مسئولان دولتی، بخش خصوصی و تعاونی و برندهای مواد غذایی و فعالان این حوزه‌، تشویق و ترغیب دست‌اندرکاران به استفاده از تکنولوژی در صنعت بسته‌بندی و برندسازی و فرآوری و صنایع تبدیلی و کمک به رونق بازار زرشک از اهداف برگزاری جشنواره است.
عباس‌زاده گفت: رونمایی از خط شستشوی زرشک و دستگاه وان کن، افتتاح نمایشگاه محصولات فرآوری زرشک، اکران عکس، مسابقه نقاشی، رونمایی از طرح توسعه شرکت فن آوری نگین شهر کاج، بسته بندی فریز شده زرشک تازه و تولید مربا با فرمولاسیون جدید، تشکیل میز توسعه صادراتی و بازاریابی اتاق بازرگانی، گردشگری مزرعه برای میهمانان در باغات استان، بازدید از ترمینال های تخصصی ضبط زرشک، بازدید از بارگاه‌های زرشک، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و جاذبه‌های گردشگری، برگزاری جشنواره غذا از جمله برنامه‌ها بود.
ائمه جمعه، جمعی از مدیران کل استانی از جمله مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، برخی فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران شهرستانی در این مراسم از جمله مدعوین بوده و در برنامه‌های حضور داشتند.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان قاینات

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا