صنایع‌دستی

پیشنهاد معاون صنایع دستی کشور/ باغ اکبریه کانون گردشگری بیرجند باشد

معاون صنایع دستی کشور گفت: باغ و عمارت جهانی اکبریه باید با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها به مرکزی برای تجلی فرهنگی از همه ساحت‌ها تبدیل شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مریم جلالی، ظهر روز دوشنبه ۷ آذر در جریان بازدید از نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در بیرجند در پاسخ به دغدغه مردم خراسان جنوبی، اظهار کرد: باغ و عمارت جهانی اکبریه باید با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها به مرکزی برای تجلی فرهنگی از همه ساحت‌ها تبدیل شود.
معاون صنایع‌دستی کشور، میراث‌فرهنگی را داشته‌ای عظیم خواند و یادآور شد: همه ما موظف به حفظ و احیای میراث‌فرهنگی هستیم و نباید بگذاریم هیچ آجری، خشتی، درختی و بنایی که از فرهنگ ما به ارث رسیده، دچار خدشه شود.
جلالی با تأکید بر اینکه مراقبت به معنای ایستایی نیست، یادآور شد: مراقبت از میراث‌فرهنگی به معنای ایجاد اتفاقات خوب در راستای پویا کردن آنهاست.
او ادامه داد: اتفاقی که باید بیفتد این است که با همگرایی همه حوزه ها، صنایع‌دستی، مناسک، آداب، رسوم، داشته‌های طبیعی و کشاورزی در خدمت یک مکان به معنای باغ اکبریه بیاید.
جلالی با اشاره به تدبیر استان مبنی بر ورود بنیاد مستضعفان به طرح بهسازی باغ و عمارت اکبریه، بیان کرد: این ابتکار دولتمردان و ایجاد هم افزایی بین دستگاهی، میراث فرهنگی را موظف می‌کند به عنوان ناظر بومی، قوانین، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هایی که برای حفظ هر میراث ضروری است را رعایت کند که این تحولات و هم افزایی دستگاه‌ها و نهادها باعث رونق بیشتر باغ اکبریه خواهد شد.

 

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا