گردشگری

اسکان ۸۱ هزار و ۴۱۸ نفر در اقامتگاه‌های رسمی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در ۲ هفته اخیر ۸۱ هزار و ۴۱۸ نفر معادل ۲۵.۲۸ درصد از مسافران نوروزی و گردشگران استان در اقامتگاه‌های رسمی تحت پوشش این نهاد اقامت کرده‌اند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز چهارشنبه 8 فروردین‌ماه 1403 بیان کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین امسال چهار هزار و ۳۰۲ نفر در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی ۴۶۲ نفر، مجتمع‌های گردشگری چهار هزار و ۹۴۳ نفر، مهمانپذیرها ۲ هزار و ۴۷ نفر، اقامتگاه‌های بومگردی ۱۹ هزار و ۵۶۷ نفر و خانه مسافر هزار و ۷۲۰ نفر اسکان یافتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: همچنین ۳۸ هزار و ۹۵۸ نفر در زائرسراها، هزار و ۲۵۶ نفر اردوگاه‌ها، پنج هزار و ۹۶۵ نفر منطقه نمونه گردشگری، ۲ هزار و ۱۷۱ نفر مجتمع خدمات بین راهی، اقامتگاه‌های غیررسمی ۲۴۰ هزار و ۸۰ نفر معادل ۷۴.۵۴ درصد و اقامتگاه‌های اضطراری ۵۹۷ نفر مسافر و گردشگر اقامت کردند.
او ادامه داد: در مجموع ۳۲۲ هزار و ۹۵ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اقامت کردند.
شاه‌وردی گفت: ۴۱ واحد تاسیسات گردشگردی با بیش از ۹۸۱ اتاق و ظرفیت اسکان روزانه ۲ هزار و ۹۴۵ نفر در استان در حال ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: ۴۰ بقعه با ۱۴۱ سوئیت و ۵۷۵ اتاق خواب، ۱۱۰ سوئیت تحت نظارت آستان قدس رضوی، ۱۲۳ آموزشگاه با ۸۶۰ کلاس درس و ۴۰ کمپ موقت با ظرفیت تقریبی حدود ۲۰ هزار نفر از دیگر ظرفیت‌های استان برای اسکان مسافران نوروزی است.
او عنوان کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ماه جاری ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان بازدید کردند.
شاه‌وردی با اشاره به نظارت و بازرسی‌های انجام شده از تاسیسات گردشگری استان گفت: در این مدت ۱۹۴ مورد بازدید نظارتی از اماکن گردشگری استان انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: ۲۹ بازدید از مراکز اقامتی، ۹۴ مورد از دفاتر خدمات مسافرتی، ۹ مورد از رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین راهی انجام شد.
او بیان کرد: نتیجه بازدیدها منجر به ۱۱ مورد تشویق از ۲ مرکز اقامتی، هشت دفتر خدمات مسافرتی و یک مرکز پذیرایی، ۵۱ مورد تذکر به ۳۵ مرکز اقامتی، ۱۴ دفتر خدمات مسافرتی و ۲ مرکز پذیرایی شده است.
شاه‌وردی گفت: در تعطیلات نوروزی تاکنون اخطار کتبی، نواقص و شکایت از مراکز اقامتی و گردشگری استان واصل نشده است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا