میراث‌فرهنگی

قاین، میزبان کارشناسان اداره‌کل موزه‌های کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: شهرستان قاین، میزبان کارشناسان اداره‌کل موزه‌های کشور بود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده بیان کرد: وضعیت موزه های استان به طور مداوم توسط کارشناسان رصد شده و بر اساس اعتبارات بودجه‌ای و مقدورات، نسبت به رفع نواقص اقدام می شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات افزود: 4 تن از کارشناسان اداره‌کل موزه‌های وزارت متبوع و کارشناس امور موزه‌های استان، از موزه‌های 4 گانه قاین شامل مردم شناسی، مشاهیر، آب و عکس بازدید و نواقص آن‌ها در گفتگو با کارشناسان مشخص شد و مورد بررسی قرار گرفت.
عبا‌س‌زاده در ادامه به اهمیت احترام به میراث گذشتگان، زنده نگه‌داشتن و توجه به فرهنگ کهن به خصوص برای نسل جوان و نوجوان اشاره کرد و گفت: مرمت و نگهداری آثار فرهنگی به جا مانده از گذشته، می‌تواند افزون بر تقویت هویت ملی و فرهنگی اعضای جامعه ضامن بقای فرهنگ ایرانی برای نسل‌های کنونی و آینده باشد.
او ضمن ابراز امیدواری از نتایج مثبت حضور کارشناسان خبره اداره‌کل موزه‌های کشور، درباه اهمیت موزه‌ها در عرصه فرهنگ گفت: موزه‌ها نقش بسزایی در استحکام ریشه‌های ملی، مذهبی و تاریخی عموم مردم دارند. از این رو توسعه و گسترش این اماکن در راستای دستیابی به اهداف فرهنگی از طریق هماهنگ ساختن اقدامات و تدوین برنامه‌هایی مؤثر است که دارای وجه مشترک ارتباطی میان مردم و موزه‌ها باشد.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان قاینات

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا